تقسیم کار ملی با حضور سرآمدان تقویت می‌شود

تهران -  ایرنا - معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبکان یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم را استفاده هرچه بیشتر از توان نخبگان اعلام کرد و گفت: در راستای برنامه های دولت، اولین همایش ملی گفتگوی نخبگان با هدف اصلی تقویت تقسیم کار ملی بواسطه حضور هرچه بیشتر نخبگان در کنار مسوولان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یاسین کیخا عصر شنبه در نشست خبری نخستین همایش ملی گفتگوی نخبگان با بیان اینکه سند حوزه نخبگان مهم ترین سند راهبردی ملی نخبگان است، افزود: مخاطب اصلی این همایش که در ۱۸ دی ماه جاری برگزار می شود، اجتماعات نخبگانی و هیات‌های اندیشه‌ورز خواهد بود و برگزاری این همایش در فعال کردن موادی از سند راهبردی امور نخبگان نشان‌دهنده تغییر رویکرد بنیاد ملی نخبگان است.

وی در ادامه در خصوص برگزاری نخستین همایش گفتگوی نخبگان اظهار داشت: برپایی این همایش در راستای طرحی است که با همراهی وزارت کشور و خانه اندیشه‌ورزان تدوین شده است و طبق آن هیات‌های نخبگانی در راستای رفع نیازهای استانی و ملی دایر می شوند و حکم دبیر هیات‌های نخبگانی در استان‌ها توسط استانداران به عنوان نهاد بهره‌بردار صادر می‌شود.

معاون بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه پس از برگزاری همایش ملی گفتگوی نخبگانی، با همکاری استانداران کشور زمینه برای ایجاد هیات‌های اندیشه ورز فراهم می شود، افزود: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در پایداری این هیات های اندیشه ورز ما را یاری می کند.

تقسیم کار ملی با حضور سرآمدان تقویت می‌شود

کیخا ادامه داد: در نخستین همایش ملی گفتگوی نخبگان، ۴۰۰ نخبه حضور خواهند داشت و دبیران هشت هیات اندیشه‌ورز فعال در این همایش سخنرانی می کنند. ضمن اینکه در حاشیه این همایش غرفه هایی به منظور ارائه دستاوردهای اندیشکده ها بر پا می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی گفتگوی نخگبان ۱۸ دی ماه با حضور مسوولان لشکری و کشوری در وزارت کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha