نخستین دائرة المعارف تاریخ و فرهنگ بندر آستارا منتشر شد

آستارا – ایرنا – به همت نویسنده آستارایی نخستین دائرة المعارف تاریخ و فرهنگ بندر مرزی آستارا تالیف و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا "شاپور مرحبا" عصر روز شنبه در مراسم رونمایی از این کتاب اظهارداشت: هدف از تالیف این کتاب که قرار است در چند جلد جمع آوری و نوشته شود، شناخت مردم شهرستان آستارا از هویت و اصالت خود است.

وی افزود: باید بدانیم که هستیم و بر ما چه گذشته است و در گذشته چه رویدادهایی اتفاق افتاده و گذشتگان ما چه کرده اند تا بتوانیم برای آینده خود درست تصمیم بگیریم.

مرحبا با بیان اینکه این کتاب نتیجه تلاش جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان است، گفت: جلدهای بعدی این کتاب به ابعاد دیگری از شهرستان آستارا خواهد پرداخت و از همه پژوهشگران می خواهیم اگر نکته ای در راستای بالندگی مطالب این دایره المعارف می‌دانند در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم مجموعه کامل‌تری داشته باشیم.

نویسنده آستارایی که نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی این شهرستان نیز بوده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان بندر مرزی آستارا بزرگان زیادی زندگی کرده اند و حیف است که ما و مردم آنها را نشناسیم و به فراموشی سپرده شوند، با نگارش این گونه کتاب ها خواهیم توانست آنها را همه مردم ایران و جهان بشناسانیم.

وی تاکید کرد: افتخار می‌کنم که بتوانم به مردم خدمت کنم و با همه توان خود در راه اعتلای فرهنگ و ادب شهرستان آستارا تلاش خواهم نمود و از هیچ اقدامی فروگذار نخواهم کرد.

ناشر کتاب دائرة المعارف تاریخ و فرهنگ بندر مرزی آستارا که در تیراژ یکهزار جلد منتشر شده است،انتشارات ویهان است و دکتر علی درازی ویراستاری آن را برعهده داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha