۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85346128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نیاز فوری ۶ هزار مجروح فلسطینی برای درمان در خارج از نوار غزه

تهران - ایرنا- سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در نوار غزه از نیاز فوری ۶ هزار مجروح فلسطینی برای درمان در خارج از این منطقه به علت شدت جراحت آنها خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «عبد الجلیل حنجل» سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در نوار غزه گفت: ۶ هزار مجروح حملات وحشیانه نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه در وضعیت خطرناکی قرار دارند و برای درمان باید به خارج از این نوار باریکه منتقل شوند.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در نوار غزه اضافه کرد: ۱۸ خودرو امدادی و آمبولانس جمعیت هلال احمر در غزه به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و از مدار خدمت خارج شدند.

حنجل با بیان اینکه بازداشت کادر اورژانس جمعیت هلال احمر غزه از سوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه دارد گفت که در ادامه این بازداشت ها، رژیم جنایتکار صهیونیستی ۹ نفر از کارکنان اورژانس غزه را بازداشت کرد.

پیشتر نیز سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر گفته بود که بمباران های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و هیچ منطقه ای در نوار غزه امن نیست.

«عبد الجلیل حنجل» با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی نوار غزه با ادامه بمباران ها روز به روز بدتر می شود، افزوده بود: رژیم صهیونیستی حتی در مناطقی که اعلام کرده بود، امن است، شهروندان را هدف قرار می دهد و از ورود نیروهای امدادی به مناطقی که بمباران کرده، جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha