شهرداری تهران ملزم به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر شد

تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مصوبه‌ای، شهرداری پایتخت را موظف کردند نسبت به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایرنا از شورای شهر تهران، دویست و ششمین جلسه علنی شورا روز یکشنبه به بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» اختصاص داشت که این طرح در نهایت با رای مثبت و اکثریت اعضا به تصویب رسید.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تشریح جزییات این طرح، گفت: شهرداری تهران موظف است در راستای تامین حقوق عامه شهروندی، نظم عمومی در تردد، ایمنی معابر شهر در عرصه‌های عمومی با همکاری دستگاه‌های مسوول نسبت به ارائه برنامه و همچنین نسبت به تهیه دستورالعمل‌های مربوطه اقدام کند.

مهدی بابایی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها باید براساس مقررات ملی ساختمان صورت بگیرد، افزود: دستورالعمل‌های ایمنی و نظارتی حفاری انشعابات و مسیرهای عملیات اجرایی سازمان‌های خدمات رسان که منجر به انسداد معابر و محدودسازی شبکه معابر و راه‌های عمومی و اخلال در تردد شهروندان می‌شود، باید توسط شهرداری به روز رسانی شود.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در راستای نظام‌مند شدن فرآیندها و هماهنگی واحدهای مرتبط شهرداری تهران، سازمان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذیربط، شهرداری تهران مکلف است با استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند موجود در شهرداری با سازمان‌های مرتبط «طرح ارتقای ایمنی معابر، عرصه‌های عمومی و شبکه راه‌ها» را اجرا کند و در صورت عدم وجود سامانه هوشمند در راستای اجرای طرح، شهرداری موظف است در ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه هوشمند اقدام کند.

بابایی با تاکید بر اینکه به منظور رعایت الزامات ایمنی در معابر و عرصه‌های عمومی و فضاهای مجاور کلیه پروژه‌های اجرایی، نقشه‌های ایمنی، ضوابط و چک لیست‌های فنی و نظارتی باید طراحی و ابلاغ شود، گفت: اجرای دقیق الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در راستای نظام نامه (HSE) شهرداری تهران در حوزه شهروندی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و افزایش ایمنی شهروندان در معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران انجام شود.

میثم مظفر رییس کمیته بودجه شورا نیز با بیان اینکه برخی گاردیل‌ها در خطوط بی آر تی منقطع شده و ممکن است هر لحظه منجر به خطر و تصادف شود، اظهار کرد: حالا که سعی شده امور شهر عملیاتی شود باید نسبت به وضعیت فرونشست و گاردیل‌ها نیز ضروریاتی در لایحه قید شود.

بابایی در پاسخ با بیان اینکه شهرداری تهران متولی فرونشست نیست، گفت: الزامات شهرداری در برنامه چهارم در این خصوص لحاظ شده و در مورد فرو ریزش نیز شهرداری پس از حادثه اقدام می‌کند اما در مورد انشعابات باید در حوزه زیرساخت‌های زیرسطحی وارد شد.

طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» پس از انجام اصلاحات با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha