۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85346759
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

انسداد ۱۸۷ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان ورامین

ورامین - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا از انسداد ۱۸۷ حلقه چاه آب غیر مجاز طی ۹ ماهه سال جاری در ورامین خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمد رضا گیتی پژوه روز یکشنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت این امور و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی ۱۸۷ حلقه چاه غیر مجاز با دبی ۱۸۶ لیتر بر ثانیه در روستا های حوزه عملکرد این شرکت پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از اضافه برداشت حدود ۲.۶ میلیون متر مکعب آب سالانه از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری شد.

گیتی پژوه خاطرنشان کرد: علاوه بر این در ۹ ماه سال جاری ۹۶ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های حوزه عملکرد این امور نصب و همچنین هشت دستگاه حفاری غیر مجاز با اخذ دستور قضایی توقیف و به پارکینگ این امور منتقل شد.

وی اضافه کرد: با تقلیل منصوبات ۹ حلقه چاه مجاز از اضافه برداشت حدود ۰.۸ میلیون متر مکعب آب سالانه از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری شد.

این مسئول یادآور شد: امور منابع آب ورامین، قرچک و پیشوا بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha