۱۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85347166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۲ درصد شهروندان قزوینی سهام عدالت دارند

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85347166
۵۲ درصد شهروندان قزوینی سهام عدالت دارند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سهام عدالت قزوین گفت: ۶۷۰ هزار شهروند قزوینی، یعنی معادل ۵۲ درصد جمعیت استان دارای سهام عدالت بوده و سود آن را دریافت می‌کنند.

محمود کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: یکی از گله مندی شهروندان و مطالبات اصلی آنها این است که چرا برخی سهام عدالت ندارند، این موضوع همواره مورد دغدغه ما نیز قرار دارد و دولت در تلاش است که بین پنج تا ۶ میلیون جامعه تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد را به سهامداران عدالت اضافه کند.

وی اضافه کرد: در زمان واگذاری در دهه‌های گذشته اگر قرار بود عدالت اجتماعی صورت پذیرد باید شناسایی از دهک‌های پایین انجام می‌شد، اما اکنون شاهد هستیم که کارمندان، قضات و حتی برخی نمایندگان سهام عدالت دارند، اما ۹۵ درصد کارگران ما سهام عدالت ندارند .

کشاورز همچنین در خصوص انتقال سهام عدالت فرد متوفی نیز تشریح کرد: برای انتقال سهام عدالت فرد فوت شده باید ابتدا حصر وراثت صورت بگیرد و سپس یکی از افراد مرتبط با خانواده متوفی با داشتن برگه حصر وراثت به یکی از دفاتر پیشخوان و یا کارگزاری‌ها مراجعه کند.

این مسوول با بیان اینکه از سال ۹۶ سود سهام واریز می‌شود، ادامه داد: کسانی که به تازگی سهام عدالت فرد متوفی را دریافت می‌کنند، سودهای قبلی در حساب فرد فوت شده انباشت شده و جز مطالبات وراث محسوب می‌شود که پس از تعیین تکلیف می‌توانند تمام آن را دریافت کنند.

مدیرعامل سهام عدالت شهرستان قزوین تشریح کرد: کسانی که برگه ۱۰ میلیون ریالی دارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، تا این مدت ۷۰ میلیون ریال سود گرفته‌اند و این مبلغ برای افراد دارای برگه پنج میلیون و ۳۲۰ هزار ریالی به ۳۵ میلیون ریال می‌رسد که به وراث دارای کد سجام واریز خواهد شد.

کشاورز خاطرنشان کرد: افرادی که دارای دهک پایین جامعه هستند و از ثبت نام در سهام عدالت جا مانده‌اند، از سوی سامانه رفاه ایرانیان شناسایی می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری این افراد نیست، خوشبختانه یکی از برنامه‌های دولت ساماندهی همین موارد است که در اولویت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha