فراخوان مسابقه بین المللی عاشقانه های بی مرز

موسسه فرهنگی هنری دژآوا در نظر دارد با بهره گیری از تجربیات و نظریات اساتید هنرمند مطرح، به منظور شناساندن ومعرفی استعدادهای جوان ناشناخته ایرانی به جامعه هنری، اقدام به برگزاری مسابقه بین المللی باعنوان عاشقانه‌های بی مرز نماید.

موسسه فرهنگی هنری دژآوا در نظر دارد با بهره گیری از تجربیات و نظریات اساتید هنرمند مطرح، به منظور شناساندن و معرفی استعدادهای جوان ناشناخته ایرانی به جامعه هنری، اقدام به برگزاری مسابقه بین المللی با عنوان عاشقانه های بی مرز نماید.

داوران:

کلیه آثار ارسالی توسط هنرمندان برجسته و مطرح بررسی و اعلام نتیجه خواهد شد. داوران این دوره از مسابقه اساتید گرامی جناب آقایان عبدالجبار کاکائی، اهورا ایمان، حمیدرضا نصرالهی و هومن ناصری می باشند.

عبدالجبار کاکایی: عبدالجبار کاکایی در سال 1342 در ایلام به دنیا آمد. در سال 1361 به تهران آمد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات فارسی ادامه داد. از سال سوم دبیرستان شروع به شعر گفتن کرده است. علاقه کاکایی بیشتر معطوف به قالب‌های غزل و مثنوی است.

اولین اثر منتشرشده او چهارپاره‌ای با موضوع جنگ و اولین اثر او که به‌طور مستقل چاپ شده «آرزوهای واپسین» (سال ۶۹، انتشارات همراه) بوده است.

وی کارشناس ادبی مطبوعات و صدا و سیما، مدیر واحد ادبی موسسه نشر آثار امام و مدرس و معاون اجرایی برخی از فرهنگسراهای تهران می‌باشد، همچنین همکاریهایی نیز با حوزه هنری داشته است.
از میان آثار او کتابهای «سالهای تاکنون» و «بررسی شعر پایداری ایران و جهان» تاکنون دو دوره برگزیده کتاب سال دفاع مقدس شده است.

از کاکایی مقالات و نقدهای فراوانی پیرامون شعر این روزگار در مطبوعات درج شده است. وی در برخی از همایش‌های سراسری شعر که در سطح کشور برگزار می‌شود به عنوان دبیر، مدیر اجرایی و عضو هیئت علمی مسئولیت داشته است.

آثار او شامل: مرثیه روح، آوازهای واپسین، حتی اگر آیینه باشی، سالهای تاکنون، نگاهی به شعر معاصر ایران، بررسی شعر پایداری ایران و جهان، زنبیلی از ترانه، گزیده ادبیات معاصر شماره ۷ (نیستان) می باشد.

اهورا ایمان: اهورا ایمان در ۱ خرداد ۱۳۵۳ در شهر بم به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۷۱ وارد دانشگاه پیام نور بم شد و در سال ۱۳۷۵ در رشته ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد و دو سال بعد به تهران مهاجرت کرد. ایمان در دوران نوجوانی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن نی، دف، تار و سه تار را فراگرفت و تحت تأثیر همشهری اش ایرج بسطامی مشغول به آموزش موسیقی به صورت خودآموز شد.

بعد از آشنایی با بابک بیات اولین بار با معرفی او ترانه دلم گرفت را بعنوان آهنگ فیلم سام و نرگس به کارگردانی ایرج قادری را سرایید که با صدای حامی به زیباترین شکل اجرا شد. اهورا ایمان در قامت ترانه سرا با خوانندگان مشهوری چون :محمد اصفهانی، سالار عقیلی، حامی، ناصر عبداللهی، رضا آریایی، مانی رهنما، احسان خواجه امیری، همایون شجریان و خوانندگان آن ور آبی چون ابی و معین همکاری داشته است.

پروانه پوش مجموعه ترانه های اهورا ایمان است که آهنگهای ماندگاری مانند : “مرو ای دوست”، “میم مثل مادر” و … در این کتاب به چاپ رسیده است.

حمیدرضا نصرالهی: حمیدرضا نصرالهی در تاریخ دوم شهریور سال 1358 در تهران متولد شد. اولیسانس مهندسی برق مخابرات، شاعر، آهنگساز، نوازنده پرکاشن و خواننده ایرانی است. به عنوان نوازنده پرکاشن با ارکسترهای متفاوتی از جمله : امیر کریمی، حسین زمان، یاور اقتداری، چنگیز حبیبیان، علی لهراسبی، محمد خاکپور، محمد آزادپور، شهرام شکوهی، حامی، علی تفرشی، شاهین آرین، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، محمد علیزاده، گروه 7 و... همکاری و به اجرای کنسرت پرداخته است.

حمید رضا نصرالهی بعنوان شاعر و آهنگساز نیز ترانه‌های بسیاری را برای بسیاری از خوانندگان تولید کرده از جمله : شادمهر عقیلی، علی لهراسبی، گروه 7، مسعود صادقلو، شاهین آرین، مهدی اسدی، سعید عرب، انوشیروان تقوی، شهاب اکبری، نوید راستی، حمید اصغری، امیرحسین اویسی، آرش رستمی، حمید عرفان، غلامرضا صنعتگر، هومن ناصری، رضاتاجبخش، آیوان، حمید راستی، امین نیکو و ...

"یالا"با صدای مهدی اسدی نام اثری از اوست که در یک نظر سنجی اینترنتی بعنوان هیت ترین آهنگ در ژانر کلاب بعد از انقلاب شناخته شد. او همچنین سابقه همکاری با اهالی سینما را در کارنامه خود دارد، او ترانه «خفگی» را برای فیلم «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی با صدای مسعود صادقلو نوشت و آهنگسازی کرد و همچنین آهنگ «چه سخته» و «خسته ام» را برای سریال ۹۰ قسمتی «سایه روشن» با کارگردانی آرش معریان و صدای شاهین آرین نوشت او ترانه «شاه دل» را نیز برای فیلم سینمایی قدغن به کارگردانی مجید مافی و صدای محمد منتظر ساخته و پرداخته کرد،

حمیدرضا نصرالهی از سال 1395 و 1396 به صورت حرفه‌ای پا به حرفه خوانندگی گذاشت وتک ترک‌های یالا هی، کشون کشون، نترس، ننه سرما را منتشر کرد در حال حاضر حمیدرضا نصرالهی عضو درجه یک خانه موسیقی و انجمن موسیقی ایران و همچنین عضو انجمن صنفی موسیقی امریکا &کانادا (AFM) است.

هومن ناصری: هومن ناصری در ۲۴ تیر ۱۳۵۶ در ایران به دنیا آمد. 10 ساله بود که شروع به یادگیری و تمرین ملودی های قدیمی و آواز سنتی فارسی (ردیف) کرد. از سال 1996 تا 1998 در دوران سربازی، رهبر گروه موسیقی پادگان خود بود و چندین آهنگ راهپیمایی و سرود برای ارتش ملی ساخت. اولین اجرای او در سال 1368 در جشنواره موسیقی مدارس ایران و مقام اول را کسب کرد. بین سال‌های 1992 تا 2000 او به چندین نوع آواز مانند راک، پاپ، فانک تسلط داشت و با چندین نوازنده ایرانی همکاری داشت. در سال 1379 خواننده یک گروه راک ایرانی به نام جم شد و در آثار متعددی بعنوان خواننده با این کروه همکاری داشت. از سال 2003 تا 2019 او در تلاش بود تا شکل جدیدی از موسیقی را بر اساس محیط الکترونیکی و جدید ابداع کند، از این رو به خلق آثار تلفیقی روی آورد که حاصل آن انتشار آلبوم دلشدگان با قطعات تلفیقی متعددی از جمله "دلشدگان"، "یارا"، "دلم دلم"و...شد.

شرایط شرکت در مسابقه:

شرکت کنندگان می توانند تمامی آثار خود را با موضوع عاشقانه (حداکثر 2 ترانه) از 15 دی ماه 1402 تا 15 بهمن ماه 1402 به شماره موجود در بخش تماس با ما دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.

این مسابقه در سطح بین المللی برگزار خواهد شد و تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا می توانند در آن شرکت کنند.

پس از بررسی آثار، به ترانه های برگزیده جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

توضیحات:

موسسه فرهنگی هنری دژآوا آماده همکاری با تمامی استعدادهای پنهان در اقصی نقاط جهان می باشد. آثار پذیرفته شده تحت عنوان کتابی با نام عاشقانه های بی مرز منتشر می شود. آثار برگزیده توسط بهترین آهنگسازان، تنظیم کنندگان و خوانندگان ساخته، پرداخته و اجرا خواهد شد.

این مسابقه با همت موسسه فرهنگی هنری دژآوا به مدیریت حمیدرضا نصرالهی در جهت نزدیک کردن و معرفی هرچه بیشتر هنرمندان در زمینه شعر و ترانه به آهنگسازان و خوانندگان برگزار می گردد. لذا از تمامی شاعران و ترانه سرایان دعوت می گردد در این مسابقه شرکت نمایند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha