محصص: صحبت از سن‌وسال ملی‌پوشان زیبا نیست/ ایران و عربستان شانس بیشتری نسبت به ژاپن دارند

تهران- ایرنا- مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: متاسفانه کارشناسان فوتبالی خیلی در مورد سن سال بازیکنان حرف می‌زنند و این صحبت‌ها قطعا در روحیه بازیکنان تاثیر خواهد گذاشت.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران در فاصله ۴ روز مانده به جام‌ ملت‌های آسیا اظهار داشت:‌ متاسفانه خیلی از کارشناسان فوتبالی از شرایط سنی تیم ملی ناراضی هستند و همین اظهار نظرها باعث افت روحیه بازیکنان می‌شود. در حال‌حاضر تیم ملی ایران جزو ۳ تیم باتجربه جام ملت‌ها است و همین تجربه قطعا کمک خیلی زیادی می‌کند و نتایج آن را هم در آینده می‌بینیم. متاسفانه چند بازیکن تیم ملی مصدومیت جزئی دارند که امیدوارم تا قبل از بازی اول بتواند در اختیار سرمربی باشند که سرمربی بتواند با نفرات کامل ترکیب ۱۱ نفر اولیه را در داخل زمین بگذارد.

وی افزود: ما نباید بازی‌های گروهی‌مان را دست کم بگیریم چون بازی‌های دوستانه که انجام می‌دهند، می‌توانند مشکل‌ساز شود. البته ما ۱۰۰ درصد شانس اول گروه هستیم ولی باید با تمرکز کامل بازی‌ها را انجام بدهیم.

کارشناس فوتبال در خصوص پیش‌بینی در مورد رسیدن تیم ملی کشورمان به فینال جام ملت‌های آسیا، یادآور شد: ۱۰۰ درصد تیم ملی کشورمان تا فینال می‌رود البته اگر می‌خواهیم تا فینال پیش برویم باید در هر بازی منسجم و قوی باشیم و نباید حریفانمان را دست بگیریم و امیدوارم بازیکنان تیم ملی بتوانند دل مردم را شاد کنند. البته ما نباید چند فاکتور مهم را فراموش کنیم یکی از مهم‌ترین فاکتورها وجود بازیکن‌های لژیونر در تیم ملی است. بعضی از بازیکنان ما در سطح اول فوتبال دنیا توپ می‌زنند و قطعا تجربه بازی در اروپا می‌تواند به تیم ملی کشورمان کمک کند.

محصص: صحبت از سن‌سال ملی‌پوشان زیبا نیست/ ایران و عربستان شانس بیشتری نسبت به ژاپن دارند

محصص گفت: خوشبختانه در لیست تیم ملی چند بازیکن جوان حضور دارند و این اولین حضورشان در جام ملت‌ها است و شکی ندارم این بازیکنان روحیه خیلی خوبی دارند و می‌توانند به موفقیت تیم ملی کمک کنند. امیدوارم در جام ملت‌های آسیا چاشنی شانس همراهمان باشد. به نظر من عربستان و ایران شانس بیشتری نسبت به ژاپن دارند.

وی درباره شرایط سنی تیم ملی گفت: اینکه برخی‌ها عنوان می‌کنند سن تیم ملی بالا است حرفی زیبایی نیست و من اعتقاد دارم بازیکنان باتجربه در تیم ملی حضور دارند و می توانند به تیم ملی کمک کنند و برای کشورمان موفقیت به دست آورند. ۱۰۰ درصد این حرف‌هایی که می‌گویند روحیه بازیکنان را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود بازیکنان بازی خوبی ارائه ندهند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا ترکیب تیم ملی کشورمان در سالیان اخیر هیچ تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد:‌ سرمربی تیم ملی باید نظر دهد که می‌خواهد از چه کسانی در تیم ملی استفاده کند. سرمربی از شرایط بازیکنان خبر دارد. صد در صد هر مربی بهترین بازیکنان را در ترکیب اولیه تیم می‌گذارد. در حال‌ حاضر امیر قلعه‌نویی هم از بهترین ترکیب برای حضور در جام ملت‌های آسیا استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha