اعلام رضایت طالبان از عملکرد نماینده سازمان ملل در افغانستان

تهران – ایرنا - طالبان با ابراز خرسندی از عملکرد «فریدون سینیرلی اوغلو» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان، خاطرنشان کرد که وی تا حدی واقعیت‌های این کشور را به جهان نشان داده است.

به گزارش دوشنبه ایرنا از طلوع نیوز، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان همچنین ارتباط سینیرلی اوغلو را در جریان ماموریتش با طالبان رضایت‌بخش توصیف کرد.

مجاهد در این باره گفت: «وی تاکنون نقش خوبی ایفا کرده است. چون واقع‌بین بوده است و ما این خصوصیت را ستایش می‌کنیم. امیدوارم اگر کسی دیگری هم به جای وی بیاید واقع‌بین باشد و واقعیت‌های افغانستان را درست‌تر انعکاس بدهد تا بتوان مشکلات و ابهاماتی را که وجود دارد رفع کرد.»

بنا به گزارش طلوع نیوز، ارزیابی مستقلانه بازگشت دوباره افغانستان به جامعه بین‌الملل از جمله ماموریت‌های هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در جریان ماموریتش در افغانستان است.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، ماموریت فریدون سینیرلی اوغلو به منظور ترتیب دادن نشست نمایندگان ویژه کشورها درباره افغانستان تا ماه اسفند تمدید شده است.

فریدون سینیرلی اوغلو از فروردین ماه به عنوان هماهنگ‌کننده دبیر کل سازمان ملل کارش را آغاز کرد و پس از دیدار با مقام‌های برخی از کشورهای منطقه و افغانستان، ارزیابی مستقلانه‌اش پیرامون اوضاع افغانستان و راه‌های برگشت دوباره این کشور به جامعه بین‌المللی را ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha