۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85347571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر ترخیص ۵.۶ میلیون تن نهاده دامی از بندر امام انجام شد

اهواز-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: طی ۹ ماهه اخیر، نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی بر ترخیص بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده خام دامی به کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) انجام شد.

ناصر عسکری فرد روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور شبانه‌روزی در بندر امام خمینی (ره) بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در تمامی مراحل از درون کشتی و قبل از تخلیه تا مرحله تخلیه، نگهداری در سایت‌های انباری بندر، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند تا نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال کنند.

وی افزود: طبق قانون، ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص نهاده‌های دامی وارداتی جهت مصرف در مراکز پرورش دام و طیور از وظایف مهم دامپزشکی است که در این راستا اداره کل دامپزشکی استان برای رسیدن به امنیت غذایی از تمام ظرفیت استفاده خواهد کرد.


مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با بیان اینکه تامین حدود ۹۰ درصد نهاده‌های دامی کشور از طریق بنادر استان خوزستان انجام می شود گفت: این محموله‌ها با نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از آنالیز کیفی و انجام آزمایشات دقیق و اطمینان از سلامت و عدم وجود مخاطرات بهداشتی و در کمترین زمان ممکن، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، بنادر استان شامل بندرامام خمینی(ره)، بندر شادگان، بندر آبادان، بندر چوئبده، بندر خرمشهر، بندر اروند کنار و بندر سجافی هستند.بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت اسمی ۶۰ میلیون تن از بیشترین ظرفیت تجاری و حمل و نقلی در استان برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha