دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی با بورل و رایزنی درباره آخرین تحولات غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه عربستان سعودی و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در منطقه العلا واقع در غرب عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و درباره تحولات غزه گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در منطقه العلا با بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بشر دوستانه در این باریکه با یکدیگر رایزنی کردند.

پیش تر نیز جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و بر ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه و پایان دادن به فاجعه انسانی در این باریکه تاکید کرده بود.

سفر بورل به ریاض در شرایطی انجام شده که منطقه شاهد تنش امنیتی در پی جنگی است که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر شده که بیشتر آنها کودکان، زنان و سالمندان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha