سه قرارداد مهم سرمایه‌گذاری در کلانشهر اهواز منعقد شد

اهواز - ایرنا - رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز با اشاره به قرارداد سه طرح مهم تجاری، تفریحی و اداری در کلانشهر اهواز گفت: احداث و بهره‌برداری این طرح‌ها نقش تاثیرگذاری در اقتصاد شهری و همچنین احیای بافت فرسوده کلانشهر اهواز خواهد داشت.

صادق کهوازی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش مجتمع‌های تجاری در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: مجتمع‌های تجاری و اداری به عنوان بازوی توانمند اقتصادی و باز آفرینی شهری، نقش تعیین کننده‌ای در شهرها دارد.

وی با اشاره به طرح مجتمع مسکونی گلستان افزود: این طرح با مالکیت سازمان خدمات موتوری، در روزهای گذشته قرارداد احداث آن در مساحتی بالغ بر ۲۳۳ متر مربع در گلستان به مرحله نهایی رسیده است.

کهوازی ادامه داد: طرح تجاری، اداری نهج البلاغه به مساحت ۲۰۳ متر مربع در خیابان آزادگان با مشارکت بخش خصوصی به مرحله قرارداد رسید و مجتمع مسکونی رسالت نیز با مشارکت بخش خصوصی در مساحتی حدود ۴۹۷ متر مربع نیز مرحله نهایی قرارداد را طی می‌کند.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز با تاکید بر اهمیت افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد: بهره‌گیری از مشارکت این بخش باید به حداکثر برسد و امکاناتی از قبیل تهیه زمین، تخفیف عوارض و دریافت پروانه فراهم شود.

وی با بیان اینکه قرارداد ۲ طرح بزرگ زیپ لاین و بازارچه رسالت نیز وارد مراحل نهایی شده است گفت: احداث زیپ لاین به عنوان یک ورزش مهیج، در کنار ساحل رود کارون یکی از طرح‌های تفریحی و گردشگری سازمان سرمایه گذاری به شمار می‌رود که با همکاری و مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

کهوازی توضیح داد: این طرح با هدف ایجاد فضایی شاد، مفرح، افزایش سرانه امکانات رفاهی و استفاده مفید از پتانسیل رود کارون اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز ادامه داد: ایجاد فضا و بستر در کنار سواحل رود کارون می‌تواند در جذب گردشگران تاثیر گذار باشد و این پتانسیل با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و اخذ مجوز از وزارت نیرو، به کانون تفریحی و گردشگری مناسبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازارچه رسالت از جمله طرح‌های آماده فراخوان است که در حوزه منطقه هشت شهرداری احداث خواهد شد گفت: بازارچه رسالت با توجه به نیاز سنجی منطقه احداث خواهد شد تا محلی برای عرضه مستقیم میوه و تره بار و محصولات کشاورزی باشد.

کهوازی اضافه کرد: احداث این بازارچه باعث حذف سفرهای غیرضروری شهروندان به منظور تامین مایحتاج خود می شود و نیز یکی از فرصت‌های بهینه برای سرمایه گذاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha