اعضای بدن یک مجروح دیگر حادثه تروریستی کرمان اهدا شد+فیلم

کرمان - ایرنا - مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  گفت: کبد و کلیه های سید میثم حسینی رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان که در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان از ناحیه جمجمه دچار آسیب شده و در کما بود، امروز (سه شنبه) در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، دکتر پیمان کارنما روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان و در حین انجام عمل جراحی برداشتن اعضای این مجروح با بیان اینکه پس از تشخیص مرگ مغزی سید میثم حسینی و جلب رضایت خانواده، اعضای حیاتی این شهید برداشته و به بیماران نیازمند اهدا شد تصریح کرد: کلیه‌های این شهید بزرگوار در کرمان به ۲ بیمار پیوند زده و کبد نیز برای پیوند به شیراز ارسال می ‌شود.

وی اظهار داشت: شهید میثم حسینی در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از ناحیه جمجمه دچار آسیب وسیع مغزی شده بود که ۱۷ دی ماه پزشک معالج و تیم پزشکی وی را کاندیدای اهدای عضو اعلام کردند.

کارنما گفت: بعد از اطلاع از تایید مرگ مغزی بیمار، تیم هماهنگ کننده واحد اهدای عضو در بیمارستان پیامبر اعظم حاضر شدند و بعد از انجام آزمایش و معاینه های لازم مرگ مغزی وی تایید شد.

سید مثیم حسینی از شهیدان انفجار تروریستی کرمان

وی با تاکید بر اینکه شهید حسینی کارت اهدای عضو داشت ادامه داد: خانواده شهید نیز بعد از اطلاع از شرایط وی پذیرفتند که اهدای عضو انجام شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قلب شهید حسینی شرایط اهدا را نداشت لذا کبد و ۲ کلیه وی برداشته شد.

وی با اشاره به پیوند اعضای بدن شهیده فاطمه دهقان اهل خراسان رضوی که روزهای گذشته افزود: تاکنون ۲ مورد اهدای عضو از شهدای انفجار تروریستی کرمان انجام شده و سید میثم حسینی ۴۰ ساله و رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دومین نفر بود.

کارنما گفت: پیوند قلب، کلیه‌ها و کبدهای خانم دهقان نیز در تهران، کرمان و شیراز به خوبی انجام شده و بیماران گیرنده در صحت و سلامت هستند.

وی اظهار داشت: قرار است پیکر شهید حسینی پس پایان عملیات برداشت اعضا برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شود و پس از زیارت حرم امام رضا (ع) برای خاکسپاری به کرمان انتقال یابد.

به گزارش ایرنا با پیوند اعضای دومین مجروح حادثه ترورستی کرمان شمار شهدای این انفجارهای انتحاری که عصر چهارشنبه ۱۳ دیماه رخ داد به ۹۳ نفر رسید؛ این حادثه تروریستی ۲۸۴ مجروح داشت که اینک تنها ۵۱ نفر آنان در بیمارستان ها تحت درمان هستند و بقیه مرخص شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha