۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85349138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلاش گالانت برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی صهیونیست‌ها در غزه

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تلاش برای سرپوش گذاشتن شکست خود برابر گروه‌های مقاومت و اتهام‌زنی به تهران گفت: برای جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای باید بر فشارها بر ایران افزود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی معمولا برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود برابر مقاومت فلسطین از هر شیوه‌ای استفاده می‌کنند و این بار وزیر جنگ این رژیم در جریان دیدار با وزیر خارجه امریکا در تل‌آویو به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا با مقصر جلوه دادن ایران بر ناتوانی رژیم اشغالگر در مقابل گروه‌های محور مقاومت در منطقه سرپوش بگذارد و توجه‌ها را از این شکست‌ها منحرف کند.

وی با لفاظی علیه ایران در این باره گفت: برای جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای باید فشار بر ایران افزایش یابد.

گالانت همچنین درباره جنگ با حزب‌الله لبنان نیز افزود: اولویت ما در جبهه شمال، بازگشت ساکنان به خانه‌های خود پس از تغییر وضعیت امنیتی فعلی است.

وی درباره غزه نیز اظهار داشت: تغییر تصویر جنگ در شمال غزه به ما در دستیابی به اهداف جنگ کمک می‌کند.

گالانت ادامه داد: سرعت جنگ در خان یونس تشدید خواهد شد و تا رسیدن به رهبران حماس و بازگرداندن ربوده شدگان (اسرای صهیونیست در غزه) ادامه خواهد داشت.

عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، نظام امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین های اشغالی افزوده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha