۵۸ واحد صنفی متخلف در ساوه و زرندیه پلمب شد

ساوه - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۵۸ واحد متخلف در جریان نظارت و بازرسی های بهداشتی در شهرستان های ساوه و زرندیه پلمب شد.

کبری ناصح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این دانشکده امسال در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه در مجموع ۲۳ هزار و ۵۵ مورد بازدید از واحدهای صنفی ‌و خدمات تهیه، توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی انجام داده اند.

وی اضافه کرد: کارشناسان در نتیجه این بازدیدها امسال در مجموع ۲۱۵ واحد را به دلیل تخلف بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی و برای این تعداد نیز اخطار تعطیلی فروشگاه به دلیل عرضه مواد غیربهداشتی صادر کردند.

ناصح با اشاره به اینکه براساس دستور مقام قضایی ۵۸ واحد به علت تداوم تخلفات پلمب شده است افزود: همچنین در این مدت ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد و فاقد شرایط ۹ گانه کشف شده است.

وی یادآور شد: از جمله این مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیر مجاز، لوازم آرایشی و بهداشتی و برخی دیگر از اقلام بود که توسط کارشناسان ضبط و با دستور دادستان امحا شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از شهروندان خواست مواد غذایی و پروتئینی مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره گویای ۱۹۰ گزارش دهند.

شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده از جمله ساخت ایران است.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha