۲۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85349434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهرک‌نشینان صهیونیست به وعده‌های نتانیاهو و وزیر جنگش اعتمادی ندارند

تهران- ایرنا- مقامات محلی در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه اعلام کردند که اجازه بازگشت شهرک نشینان را به منازلشان نمی‌دهند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی گزارش دادند که شورای منطقه «اسدات نیگیو» که شامل ۱۶ شهرک صهیونیست نشین در اطراف غزه می‌شود، به اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند، تا زمانی که تل آویو برای شهرک نشینان اطراف غزه امنیت، آموزش و رفاه و ثبات در شهرک‌های ایجاد نکند، با بازگشت شهرک نشینان به منازلشان موافقت نخواهند کرد.

نمایندگان شهرک های «زیمارت، کفار میمون، شوبا، توشیا و تمکام» واقع در چهار تا هفت کیلومتری از مرز با غزه از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند که هر شهرک نشین را به دیوار و حصار هوشمند و دوربین مجهز کند.

آنها همچنین خواسته های امنیتی و نیز خواسته هایی در زمینه امور روانپزشکی داشتند.

همچنین این مقامات محلی از نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستند که برطرف شدن تهدید امنیتی را به شکل علنی اعلام کنند و شهرک نشینان را در جریان اوضاع امنیتی در هر زمانی به شکل مداوم قرار دهند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست از آغاز جنگ علیه غزه، مجبور به ترک خانه‌های خود در جنوب و شمال سرزمین های اشغالی شده‌اند؛ عمده آن‌ها ساکن شهرک‌های اطراف غزه هستند و همچنان در برابر اصرار کابینه بنیامین نتانیاهو برای بازگشت به خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند.

چندی قبل نیز «تامیر عیدان» رئیس شورای منطقه «اسدات نیگیو» که شامل ۱۶ شهرک در اطراف غزه می‌شود، به روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گفته بود که شهرک‌های صهیونیست نشین غزه همچنان در تیررس موشک‌های حماس قرار دارند و نتانیاهو سعی می‌کند با «رشوه»، ساکنان را به خانه‌هایشان باز گرداند.

«آلون داویدی»، شهردار شهرک صهیونیستی سدیروت نیز درباره عملیات نیروهای مقاومت فلسطین اذعان کرده بود: هفتم اکتبر (۱۵ مهر/آغاز عملیات طوفان الاقصی) به ما آموخت که کابینه و ارتش اسرائیل در ارزیابی های خود شکست خورده‌اند. پس از شکست، کابینه و ارتش، از ساکنان می‌خواهند تا در ازای مبالغ مادی [به سدیروت] بازگردند، بدون اینکه آینده روشن باشد. نه نتانیاهو و نه سخنگوی ارتش، آن گونه که وعده می‌دهند، با شفافیت سخن نمی‌گویند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha