امام جمعه دهلران: کاهش هزینه‌های مراسم‌های عزا و عروسی فرهنگ‌سازی شود

ایلام - ایرنا - امام جمعه شهرستان دهلران گفت: بزرگان و شیوخ دشت عباس نقش مهمی در جلوگیری از تیراندازی در مراسم‌های عزا و شادی و فرهنگ‌سازی در این زمینه برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "سید محسن موسوی" روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در بخش دشت عباس، اظهار کرد: شیوخ و معتمدان بخش دشت‌عباس در توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی به‌خوبی ایفای نقش می‌کنند که این روند باید بیش از گذشته تداوم یابد.

امام جمعه دهلران با قدردانی از مردم بخش دشت‌عباس در راستای دفاع از آرمان های نظام، انقلاب اسلامی و ولایتمداری آنان، گفت: مردم و بزرگان این بخش در ایام اربعین در پذیرایی از زوار سنگ تمام گذاشتند، امروز خانواده ها و مومنان نباید اجازه نفوذ دشمنان در حوزه های مختلف فرهنگی، اعتقادی و دینی در قالب تهاجم فرهنگی دهند.

وی با تاکید بر اینکه توجه اقشار مختلف به فرزندآوری و رشد جمعیت از موضوعات بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: قدردان معتمدان، ریش‌سفیدان و شیوخ در حل و فصل مسائل و موضوعات این بخش به صورت محلی هستیم.

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت کاهش هزینه‌های مراسم‌های عزا و عروسی و جلوگیری از تیراندازی در این مراسمات تاکید کرد و گفت: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه قاچاق و مواد مخدر نیازمند همت شیوخ و بزرگان است.

امام جمعه ایلام توجه به اشتغال نیروهای بومی را در حوزه های مختلف صنعتی، انرژی و کشاورزی دشت عباس را از انتظارات مهم مردم این بخش برشمرد.

کاهش هزینه‌های مراسم‌های عزا و عروسی فرهنگ سازی شود

ارتقاء فرهنگ عمومی گامی مهم در کاهش آسیب های اجتماعی است

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که رسانه‌های بیگانه روی آن تمرکز کرده اند ایجاد اختلافات بین اقوام و جدایی مردم از حاکمیت است.

" لطیف صادقی" افزود: با توجه به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مردم باید با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح، توطئه های دشمنان را خنثی و مشت محکمی بر دهان این یاوه گویان بزنند.

وی به موضوع جمعیت و فرزندآوری و افزایش جمعیت اشاره کرد و افزود: توجه به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت، یکی از سیاست‌های دولت بوده که مشوق‌هایی نیز برای آن در نظر گرفته شده چرا که امروز رشد جمعیت یکی از سیاست‌های دولت است.

فرماندار ویژه دهلران از همراهی و همگامی مردم دشت عباس در صحنه‌های دفاع از انقلاب، ارزش‌های اسلامی و ولایت قدردانی کرد و گفت: به طور قطع در انتخابات این بار نیز مردم حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای برای تعیین سرنوشت خود خواهند داشت.

صادقی با اشاره به تفاهم نامه سپاه با وزارت نیرو در بحث آبرسانی به روستاها در کشور، ابراز کرد: پروژه‌های جهاد آبرسانی به روستاهای این شهرستان از روند و پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است و پیگیری برای تکمیل این پروژه‌ها با جدیت دنبال می شود.

وی به بحث چهار خطه کردن مسیر دهلران به مهران و اندیمشک اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم هم اکنون در این مسیر فعال است و پیمانکاران بخش خصوصی هم از سمت روستای سپتون پای کار هستند که تحول خوبی در حوزه راه‌های این شهرستان انجام خواهد شد.

کاهش هزینه‌های مراسم‌های عزا و عروسی فرهنگ سازی شود

وی از شیوخ و بزرگان و معتمدان دشت عباس خواست در موضوعات فرهنگی بیش از گذشته فعالیت داشته باشند و نقش آفرینی کنند.

فرماندار ویژه دهلران با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه "نه به تیراندازی" در مراسم های عزا و عروسی در این بخش، افزود: بزرگان و شیوخ منطقه، در برخی موضوعات دیگر هم با نقش‌آفرینی، فرهنگ سازی و همگرایی به ویژه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

" نعمت الله حیاتی" معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران نیز اظهار کرد: دوری از تعصبات و توجه به دین و قانون بهترین راه حل مشکلات است که بزرگان و شیوخ باید ترویج دهنده این مهم باشند.

"فرهان بخات" بخشدار دشت عباس با اشاره به روابط بین مردم دشت عباس و حل و فصل مسائل منطقه به‌صورت محلی، گفت: بزرگان و شیوخ، ظرفیت بزرگی برای ما و منطقه هستند و به خوبی ایفای نقش می کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای شورای تامین شهرستان و معتمدان، ریش سفیدان و شیوخ دشت عباس نیز نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود در خصوص فرهنگ سازی در موضوعات مختلف را ارائه کردند.

این نشست در بخشداری دشت عباس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha