مسابقات قرآن سبب الگوسازی صحیح می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر می‌خواهیم قرآن همگانی شوند یکی از راه‌های رسیدن به این مهم، برگزاری مسابقات حرفه‌ای است که انگیزه می‌دهد، الگوسازی صحیح می‌کند و خانواده‌ها را به حفظ و انس با قرآن ترغیب می‌کند.

به گزارش ایرنا از اوقاف، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، در آیین افتتاحیه بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به اینکه در آیه ۷۷ تا ۸۱ سوره واقعه خداوند می‌فرماید: «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ» اظهار کرد: آیه «أَفَبِهَذَا الْحَدِیثِ أَنْتُمْ مُدْهِنُونَ؛ آیا این سخن را (این قرآن را با اوصافی که گفته شد) سست و کوچک می‌شمرید؟ بسیار قابل تأمل است و باید مراقب باشیم که در برابر قرآن کریم سستی نکنیم و نباید در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی شاهد سستی در برابر ترویج معارف قرآن کریم باشیم، باید ببینیم که وقتی آیات قرآن خوانده می‌شود آیا ایمان ما افزایش پیدا می‌کند؟

وی ادامه داد: امسال برای دومین بار بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در شهر علم و اجتهاد برگزار می‌شود و ناگفته نماند که این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت و ترتیل اهمیت خودش را دارد؛ اگر می‌خواهیم قرآن همگانی شوند یکی از راه‌های رسیدن به این مهم، برگزاری مسابقات حرفه‌ای است که انگیزه می‌دهد، الگوسازی می‌کند و خانواده‌ها را به حفظ و انس با قرآن ترغیب می‌کند.

عادل ضمن تشکر از اداره اوقاف قم بابت زحمات برگزاری این مسابقات، افزود: سازمان اوقاف با دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با بیش از ۲۰ دانشکده در سراسر کشور و حضور ۵ هزار دانشجو در بخش معارف قرآن کریم که مروج قرآن هستند فعالیت می‌کند؛ و در حوزه تفسیری در بقاع متبرکه و ماه مبارک رمضان و کارگروه تخصصی ترویج قرآن در اداره اعزام مبلغ در حال فعالیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بیان کرد: تمام نهادها و ادارات باید از همه ظرفیت‌های خویش استفاده کنند تا قرآن در جامعه حاکم شود و آیات قرآن در جامعه ساری و جاری و کاربردی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha