کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر انگلیس در اقیانوس هند مستقر خواهند شد

تهران-ایرنا- انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در اواخر سال جاری میلادی [۲۰۲۴] کشتی‌های جنگی دیگیری را به اقیانوس هند و در سال ۲۰۲۵ یک ناو هواپیمابر برای تمرین و عملیات مشترک با نیروهای هندی به این منطقه اعزام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، گرانت شاپس وزیر دفاع انگلیس گفت که «گروه واکنش ساحلی» (LRG) نیروی دریایی پادشاهی در سال جاری و «ناوگروه ضربت» (CSG) آن در سال آینده از منطقه اقیانوس هند بازدید خواهد کرد.

شاپس در حالی که همتای هندی‌اش راجنات سینگ وزیر دفاع هند از انگلیس بازدید می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: تردیدی وجود ندارد که جهان به طور فزاینده‌ای مورد مناقشه قرار می‌گیرد، بنابراین این موضوع حیاتی است که به گسترش روابط راهبردی خود با شرکای مهمی مانند هند ادامه دهیم.

وزیر دفاع انگلیس افزود: ما چالش‌های امنیتی مشابهی داریم و بر تعهد خود برای حفظ منطقه هند و اقیانوس آرامی (Indo-Pacific) آزاد و آباد، پایبند هستیم.

وی در ادامه اعلام کرد که انگلیس و هند همچنین در سال‌های آینده تمرین‌های نظامی مشترک پیچیده‌تری را در راستای حمایت از هدف مشترک خود در حفاظت از مسیرهای تجاری و تضمین امنیت دریایی انجام خواهند داد.

۱۶ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha