۲۱ دی ۱۴۰۲، ۴:۵۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85350490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

28 هزار فقره تسهیلات از طریق "آسان" پرداخت شد

۲۱ دی ۱۴۰۲، ۴:۵۰
کد خبر: 85350490
28 هزار فقره تسهیلات از طریق "آسان" پرداخت شد

معاون توسعه کسب و کار بانک کشاورزی گفت: صنعت پرداخت دستخوش تغییر و تحول شده و بر اساس اهداف دولت، پرداخت‌ها غیر حضوری شده و در بانک کشاورزی از طریق "آسان" 28 هزار فقره تسهیلات پرداخت شد.

صادق نوری در نشست تخصصی راه طولانی اعتبار سنجی تا قله بلوغ اظهار داشت: دولت از ابتدای سال به دو مقوله تسهیلات برای ازدواج و فرزندآوری تاکید و توجه داشت و بانک ها مکلف به پرداخت تا سقف 300 میلیون تومان به صورت غیر حضوری شدند.

وی افزود: بانک کشاورزی از طریق سامانه "آسان" در زمینه پرداخت تسهیلات در حوزه فرزندآوری و ازدواج اقدام کرد. 60 درصد از تسهیلات به صورت غیر حضوری پرداخت شده است.

معاون توسعه کسب و کار بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: در دنیا اعتبار سنجی از سال 2004 دارای رشد شتابنده ای شد و میزان اعتبار خرد دود 60 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: تعداد موسسات اعتبارسنجی در دنیا افزایش یافته و شرکت های اعتبار سنجی در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته توانستند نقش مهمی در تسهیل کردن پرداخت تسهیلات و اعمال نظارت موثر و کارشناسی اعتباری ایفا کنند.

نوری تصریح کرد: ظرف چند سال گذشته فاقد سیستم اعتبار سنجی بودیم و کارها بر اساس روش سنتی انجام می شد و فرد برای دریافت تسهیلات باید یک ضامن داشته و رفت و آمد زیادی انجام می داد.

وی بیان داشت: انتظارات منطقی از یک سیستم اعتبارسنجی را بررسی کرده و چالش های استفاده از سیستم رتبه بندی و اعتبار سنجی را تفهیم کنیم.

28 هزار فقره تسهیلات از طریق "آسا" پرداخت شد

نظام اعتبار سنجی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با بیان اینکه نظام اعتبار سنجی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، گفت: نظام اعتبار سنجی باید در کاهش نرخ تقلب نقش موثری داشته باشد چرا که یک نظام اعتبار سنجی درست باید به این پرسش که چقدر رفتار مشتریان متقلبانه است؟ پاسخ دهد.

وهب متقی نیا تاکید کرد: در بانک کشاورزی به دنبال غیر حضوری کردن تسهیلات برای مشتریان و مخاطبان هستیم تا کارها با سرعت و دقت انجام شود.

وی افزود: نسل امروز (z) به روش سنتی و ساختار قدیمی علاقه نداشته و حی نسبت به این روش انتقاد هم دارد. بر همین اساس استفاده از روش های و ساختارهای جدید مورد توجه جامعه امروز است. مدل های سنتی بانکی را نمی پذیرد و قبول ندارد.

رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی با خاطر نشان کرد: اعتبار سنجی مانع از رکود و سودآوری برای بانک می شود و این امر نتیجه مطلوب و موثری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها برای ثبت و ضبط رفتارهای اعتبار سنجی مشتریان استفاده کنیم، اذعان داشت: استقرار سامانه "پالیز" از مهمترین اقدامات بانک کشاورزی به شمار می رود.

متقی گفت: در سال گذشته بانک کشاورزی هزینه 15 همت گندم و در سال جاری هزینه 20 همت برای گندم را پرداخت کرده است و در سال گذشته کل هزینه ای که دولت برای گندم پرداخت کرد 84 همت و امسال 155 همت بود.

وی تاکید کرد: از تمامی ظرفیت ها حتی از ظرفیت های بخش خصوصی برای پیشرفت و توسعه کار و اهداف بانک بهره خواهیم گرفت.

28 هزار فقره تسهیلات از طریق "آسا" پرداخت شد

بیمه ها از بزرگترین مصرف کنندگان اعتبارسنجی هستند

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران با اشاره به اینکه سابقه اعتبارسنجی در دنیا به حدود دو قرن قبل بازمی گردد و از سال 1800 میلادی از این روش استفاده می کنند، اظهار داشت: سال ۱۹۳۰ در این زمینه قانونی در زمینه اعتبار سنجی به تصویب رسید و از سال ۱۹۶۰ پرداخت تسهیلات جایگزین وثیقه‌ محوری شد.

رضا قاسم پور با بیان اینکه اعتبار سنجی مختص بانک ها نیست، خاطر نشان کرد: از سال ۱۹۷۰ تحولی در زمینه اعتبارسنجی شکل گرفت که موجب اقداماتی موثر شد و 2 هزار و 200 شرکت مشغول ارایه خدمات در حوزه اعتبار سنجی شدند.

وی گفت: از سال ۱۹۹۰ موضوع SMYA در حوزه اعتبار سنجی شکل گرفت و اعتبار پیدا کرد و دوهزار شرکت صنعت بیمه وارد اعتبارسنجی شدند که الان بیمه‌ها از بزرگترین مصرف کنندگان اعتبارسنجی هستند. سال ۲۰۰۵ فروشنده‌ها وارد موضوع اعتبارسنجی شدند.

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران گفت: حدود ۲۰۰ سال بعد از اینکه دنیا وارد حوزه اعتبارسنجی شد، در ایران از سال ۱۳۸۵ شرکت مشاوره اعتبارسنجی با نظارت بانک مرکزی و سهامداری همه بانکها شکل گرفت. از سال ۱۳۹۶ نیز بانکها از گزارش امتیاز اعتباری این شرکت استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی به کسب وکارها، حاکمیت و جامعه از مهمترین کارها در زمینه اعتبار سنجی به شمار می رود.

قاسم پور افزود: با همکاری حوزه مالیاتی و حسابرسی توانستیم برای شاخص مالیاتی وارد مدل جدید شویم.

روزانه 40 میلیون بازدید ازدیجی کالا انجام می شود

مدیرعامل دیجی‌پی اظهار داشت: روزانه 40 میلیون بازدید ازدیجی کالا داریم اما با این وجود 9 درصد افراد خرید خود را خارج از اقتصاد دیجیتالی انجام می دهند.

هومن امینی با اشاره به اینکه بهداشت اعتباری نیازمند افزایش است، خاطر نشان کرد: سرعت اعطای اعتبار در حالت کلاسیک به دلیل طولانی بودن استعلامات، زمان‌بر است.

وی عنوان کرد: تجربه اخیر درخصوص سفته الکترونیک بسیار مطلوب و مورد توجه بوده به شرط آنکه باکیفیت باشد و نظام اعتبارسنجی از محلهای اعطای اعتبار جدا شود.

مدیرعامل دیجی‌پی اذعان داشت: اعتبارسنجی دیجیتال، زمان دریافت استعلام را از هفت روز به ۱۵ دقیقه کاهش داده است.

وی گفت: بیشترین فروش محصول در دیجی پی vapn است و بالغ بر هزار درصد نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.

اعتبار سنجی کار تسهیلات بانکی را آسان کرد

یک صاحب نظر صنعت بانکداری اظهار داشت: اعتبار سنجی به دو شکل سنتی و مدرن بود و قبل از سال 85، فرد برای دریافت تسهیلات بانکی باید مسیر دشوار و پرپیچ و خمی را طی و باید از بانک منظقه خود تاییدیه دریافت می کرد.

محمد ربیع زاده خاطر نشان کرد: در دنیای امروز از اعتبار سنجی و روش مدرن برای انجام تسهیلات و کارهای بانکی استفاده می شود که این روش بر سرعت کارها موثر است.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی تحت نظارت بانک مرکزی مکلف به اجرای قانون و ارائه خدمات با استفاده از روش اعتبار سنجی هستند تا مردم برای دریافت تسهیلات مشکلی داشته باشند و کارشان بدون مانع انجام شود.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha