کشف ۲۴۶ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز/ کشف تریاک در محموله سبزی
عکس تزیینی است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۴۶ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرگرد محمد زیدی روز پنجشنبه در این خصوص گفت: با دریافت خبری از سازمان اطلاعات غرب استان تهران مبنی بر اینکه راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ با تهیه مواد محترقه غیرمجاز قصد ورود به شهر تهران را دارند، ماموران پایگاه ششم سازمان اطلاعات پلیس تهران بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

وی اظهار کرد: رصد های اطلاعاتی حکایت از این داشت متهمان با تهیه مواد محترقه از استان های مرزی کشور در حال حرکت به سمت شهر تهران از طریق محورهای مواصلاتی جنوب شهر تهران هستند.

به گفته سرگرد زیدی، کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به شهر تهران در دستورکار قرار گرفت تا اینکه طی یک عملیات مشترک، خودروی مشکوک را هنگام ورود به شهر تهران شناسایی و تحت کنترل ماموران پلیس در آمد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات تهران بزرگ افزود: با مراقبت‌های ویژه پلیسی در نهایت خودروی مشکوک پس از ورود به محله شوش و هرندی هنگام تخلیه مواد محترقه در یک باب انبار مخروبه توقیف و راننده و سرنشینان خودرو دستگیر شدند.

سرگرد زیدی اضافه کرد: در این عملیات مشترک پلیسی ۲۴۶ هزار و ۳۹۶ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف و هر سه متهم به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهمان به مراجع قضایی، از شهروندان درخواست کرد برای پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتی در این زمینه، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند.

سبزیجاتی با طعم تریاک

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی مواد افیونی طی عملیات انتظامی عصر روز گذشته در اتوبان آزادگان خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور گفت: ماموران به یک دستگاه کامیون با ۲ سرنشین در حوالی بزرگراه آزادگان مشکوک و دستور ایست داده شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ یادآور شد: با توقف خودرو در بازرسی دقیق از قسمت باری خودرو ۸۰ کیلوگرم تریاک که در بسته بندی های مختلف در بار سبزیجات جاساز شده بود کشف و متهمان با توجه به مستندات پرونده و اعتراف در مراحل بازجویی برای تحقیقات بیشتر به مرجع قضایی ارجاع داده شدند.

کشف یک میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم از کشف حدود یک میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق از یک منزل مسکونی در جنوب پایتخت خبر داد.

سرهنگ مهدی افشاری در این خصوص گفت: بعد از دریافت خبری درباره دپوی مقادیر قابل توجهی سیگار خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در جنوب تهران، ماموران پلیس تحقیقات را آغاز کردند و مشخص شد که فردی برای این کار یک منزل مسکونی را اجاره کرده است.

وی افزود: که بعد از هماهنگی با مقام قضایی و گرفتن اجازه ورود به منزل، در بازرسی منزل ۹۲۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و توقیف شد.

سرهنگ افشاری از بازداشت یک نفر در این ارتباط خبر داد و گفت: ارزش ریالی سیگار کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری کیف قاپ در غرب تهران

از سوی دیگر رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم گفت: ماموران کلانتری شهرک راه آهن دیروز از طریق مرکز فوریت پلیسی در جریان یک فقره کیف قاپی در محدوده نمایشگاه هتل المپیک توسط راننده یک دستگاه خودروی سواری قرار گرفتند.

سرهنگ علی قاسم پور افزود: بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری به  نشانی اعلامی اعزام و با تحقیقات میدانی موفق شدند مشخصات خودروی سارق را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه مالباخته موفق شده بود چهره سارق را در اختیار ماموران قرار دهد، ادامه داد: گشت زنی های هدفمند آغاز شد و پلیس خودروی سارق را در محورهای عبوری محدود به محل سرقت شناسایی و متوقف و راننده آن را دستگیر کرد.

وی اضافه کرد: کیف ربوده شده حاوی ۲ هزار و ۵۰۰ یوآن چین، ۱۵۰ یورو و یک هزار و ۴۰۰ دلار بود و متهم که چاره‌ای جز به اعتراف نداشت به کیف قاپی و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.  

سرهنگ قاسم پور یادآور شد: کشف جزئییات دیگری از این پرونده ادامه دارد.

انتصاب رییس پلیس راه تهران بزرگ

معاون اجتماعی پلیس پایتخت نیر از انتصاب سرهنگ ابراهیم ارزانی به سمت ریاست پلیس راه تهران بزرگ خبر داد.

سرهنگ علی همه خانی گفت: با پیشنهاد فرمانده انتظامی تهران بزرگ و با حکم فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران سردار رادان، سرهنگ ابراهیم ارزانی سُکاندار جدید پلیس راه تهران بزرگ شد تا در این مسوولیت جدید اقدامات اجرایی و نظم بخشی به ترددهای آزادراهی و بزرگراهی برون شهری پایتخت را جان و سامانی دوباره ببخشد.

وی اظهار کرد: سرهنگ ابراهیم ارزانی سابق بر این در منصب های اجرایی و جانشین و سرپرست پلیس راه تهران بزرگ مشغول خدمت بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha