۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 3099
کد خبر: 85351446
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تخریب ۳۸۳ مسجد و کلیسا در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون ۳۸۰ مسجد و ۳ کلیسا را در غزه تخریب کرده که برخی از آنها بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت داشته‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر رسانه‌ای دولت غزه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیانه خود به نوار غزه، ۱۴۰ مسجد را به طور کامل و ۲۴۰ مسجد را به طور جزیی تخریب کرده و علاوه بر آن ۳ کلیسا نیز در این حملات هدف قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیشتر مساجد با استفاده از بمب‌ و موشک‌هایی تخریب شده که وزن مواد منفجره برخی از آنها ۲ هزار پوند بوده و همین مساله ویرانی کامل این اماکن مقدس را در پی داشته که این به روشنی حاکی از کینه و جنایتگری اشغالگران اسرائیلی علیه مساجد و کلیساها است.

این بیانیه می افزاید: ارتش اشغالگر مساجد و کلیساهای دارای ارزش تاریخی را ویران کرده و از این طریق برای نابودی آثار فرهنگی و تاریخی فلسطینی و از میان بردن شواهد تاریخی فلسطین در نوار غزه تلاشی شکست خورده انجام داده است.

بر اساس این بیانیه، مساجد و کلیساهای تاریخی تخریب شده مربوط به عصر فنیقی‌ها و رومیان بوده و قدمت برخی از آنها به ۸۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد و برخی دیگر از قدمت ۴۰۰ و ۱۴۰۰ سال برخوردار بودند.

در این بیانیه تاکید شده که جنایت بمباران و تخریب مساجد برای خفه کردن صدای اذان و همچنین صدای زنگ کلیساها از مناطق مختلف نوار غزه انجام شده و این حاکی از ورشکستگی، ترس و ناتوانی ارتش جنایتکار اشغالگر است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد: این جنایات علیه مساجد و کلیساها بر اساس توافقات بین المللی به ویژه قوانین بین المللی بشردوستانه و توافق ۱۹۵۴ لاهه در خصوص حمایت از اماکن مذهبی در شرایط درگیری مسلحانه و پروتکل دوم این توافق در سال ۱۹۹۹ جنایتی آشکار محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز پنجشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به مناطق مختلف نوار غزه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر نیز در جنایت آفرینی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha