عزیزی: نگاه آسیا به تنیس ایران تغییر کرده است؛ باید مسیر را برای قهرمانان هموار کنیم

تهران - ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس با تاکید بر اینکه نسل جدیدی در این ورزش در حال رشد بوده و نگاه آسیا به تنیس کشورمان تغییر کرده است، گفت: با تخصیص اعتبارات و بودجه از سوی متولیان امر، آینده‌ای روشن را برای این رشته متصور هستیم.

به گزارش ایرنا،‌ داود عزیزی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شرایط موجود و فضای کنونی تنیس در ایران، تاکید کرد: برای پیشرفت در همه ورزش‌ها نیازمند برنامه‌ریزی، کار و بودجه لازم هستیم. این یک واقعیت است که اگر پول کافی و مناسب در اختیار فدراسیون‌ها نباشد هیچ اتفاق خوبی رقم نخواهد خورد. به کشورهای اطراف خودمان نگاه کنید، خرید یک بازیکن خارجی آنها به اندازه کل بودجه ورزش ماست و این نشان می‌دهد آنها چه سرمایه‌گذاری عظیمی در ورزش انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در ورزش موفق باشیم باید فرامین رهبری را تمام و کمال اجرایی کنیم. ایران قوی، ورزش قوی می‌خواهد و رهبری با درایت و نگاهی که به آینده داشتند مسیر روشنی را برای همه ما ترسیم کردند. با شرایط اقتصادی امروز و عدم استقبال حامیان مالی از ورزش، بودجه اختصاص یافته می‌تواند به کمک ورزش بیاید اما الان رقمی که به ما اختصاص پیدا می‌کند به هیچ عنوان پاسخگوی برگزاری مسابقات، اعزام‌ها و میزبانی‌هایی که داریم نیست و باید این موضوع بازنگری شود.

رئیس فدراسیون تنیس تصریح کرد: شرایط اقتصادی جامعه را همه می‌دانیم، وقتی حامیان مالی رغبت چندانی برای حضور در فضای ورزشی ندارند دولت باید با تمهیدات خود به کمک ورزش بیاید. یکی از این راه‌ها این است که از بودجه‌ای که برای پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان گذاشته‌اند برای ورزش استفاده شود چراکه با ورزش می‌توان بسیاری از معضلات و مشکلات را پیشگیری کرد و جلوی بیماری‌های متفاوت را گرفت،‌ ضمن آنکه شاهد ارتقای سلامت جامعه و نشاط اجتماعی هم خواهیم بود.

عزیزی در واکنش به این سئوال که گفته می‌شود ورزش تنیس از جمله رشته‌های لاکچری و گرانقیمت است، گفت: این حرف از آنجایی نشات می‌گیرد که مدیریت خوبی در این حوزه حاکم نبوده چراکه اعتقاد داریم اگر مدیریت، خوب باشد، ورزش تنیس برای عامه مردم هم قابل انجام است. همین امروز یکی از بچه‌های تیم ملی ما از قشری است که همه تصور دارند امکان فعالیت تنیس در آن وجود ندارد اما او الان یکی از بهترین‌های کشور است.

وی تاکید کرد: متاسفانه اتفاقی که در چند وقت اخیر رخ داد باعث شد تنیس، گران شود و هدف ما این است که با مدیریت و تمهیداتی که در برنامه داریم این وضعیت را اصلاح کنیم. مدیرعامل اسبق شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی با این نگاه که می‌توان از تنیس درآمدزایی کرد زمین‌های باشگاه انقلاب را به سه پیمانکار با مبلغ ۷۰میلیارد تومان واگذار کرد که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث گران شدن تنیس شد اما با مدیریت جدید و با درایت و پشتیبانی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، زمین‌های تنیس باشگاه استقلال به فدراسیون تنیس بازگردانده شد که قابل تقدیر و تشکر است. درخواست کرده‌ایم تا این مجموعه به کمپ تنیس تبدیل شود تا برای نفرات تیم ملی به صورت رایگان و برای ۱۰۰ نفر اول رنکینگ کشوری نیز در ساعت‌هایی مشخص (۹ تا ۱۶) با ساعتی ۱۰۰هزار تومان در اختیار آنها قرار بگیرد تا این تصور که تنیس گران است، از بین برود.

عزیزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تلاش‌های اخیر و نسل جدید تنیس در رده‌های سنی، نشان داد این رشته ظرفیت و توانایی بالایی دارد که این امر نگاه آسیا را به تنیس ایران تغییر داده است. در رده‌های سنی ۱۴ و ۱۶ سال شاهد اتفاقات خوبی هستیم و تلاش می‌کنیم تا مسیر را برای قهرمانان آینده کشورمان هموار کنیم. در حال حاضر تیم‌ملی کمتر از ۱۴ سال ایران در عمان به سر می‌برد که در بخش دختران و پسران نتایج خوبی را رقم زده‌اند اما نباید فراموش کرد یک تنیسور برای آنکه در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیرد باید در طول سال، ۴۰هفته مسابقه مهم و بین‌المللی را تجربه کند تا در فضای ورزش قهرمانی بماند اما شرایط اقتصادی موجود این کار را سخت کرده است.

رئیس فدراسیون تنیس در واکنش به شکایت‌های متعدد تیم استونی از میزبانی ایران در چارچوب رقابت‌های پلی‌آف گروه ۲ جهانی(دیویس کاپ) گفت: از همان روزی که این میزبانی به ایران تعلق گرفت آنها با ادله‌های مختلف غیرورزشی در خصوص این میزبانی اعتراض داشتند. مسئولان تنیس این کشور در گام نخست به فدراسیون جهانی و کمیته دیویس کاپ شکایت کردند و خواستار تغییر میزبانی ایران شدند اما کمیته دیویس کاپ میزبانی ایران را تایید کرد.

عزیزی بیان کرد: در گام بعدی آنها از کمیته دیویس کاپ فدراسیون جهانی به دادگاهی مستقل در لندن شکایت بردند اما در این دادگاه هم اعلام شد این موضوع باید در کمیته فدراسیون جهانی بررسی شود و دادگاه صلاحیت بررسی این پرونده را ندارد. در نشستی چندساعته با مسوولان فدراسیون جهانی و کمیته دیویس‌کاپ فدراسیون جهانی بار دیگر میزبانی ایران تایید شد اما در چند روز اخیر تیم استونی باردیگر شکایتی را مطرح کرد که خواستار بازی در کشوری ثالت شده است. شب گذشته بیش از ۴ ساعت در نشستی آنلاین با حضور قاضی مربوطه، وکلای دو طرف، وکیل فدراسیون جهانی و مسئولان دیویس‌کاپ این پرونده بررسی مجدد شد و طبق اعلام آنها قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری رای نهایی اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تمهیدات و شرایط میزبانی استاندارد از سوی فدراسیون تنیس ایران آماده و فراهم شده است، گفت: با کمک دوستانمان در شهرداری و شورای شهر تهران، سالن سرپوشیده شیرودی مطابق با استاندارد این مسابقات آماده شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند که جا دارد از همه عزیزانی که در این راه کنار ما بودند، تشکر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha