۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85352195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر سیاست اصلی این وزارت‌خانه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، تبیین کرد اولویت دولت و وزارت ورزش در گام اول تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، دولت انقلابی سیزدهم به تاسی از منویات مقام معظم رهبری در تلاش است تا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند. یکی از سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان که از زمان روی کار آمدن کیومرث هاشمی به‌صورت جدی دنبال می‌شود کلیدزدن و تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

در گام اول، پژوهشی درخصوص تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام صورت گرفت و مشخص شد چیزی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که تعدادی از آن‌ها پروژه‌های ورزشی ۱۵ هزار نفری یا ۲۵ هزار نفری هستند که اولویت دولت و وزارت ورزش در گام اول تکمیل پروژه‌های بالای ۸۰ درصد است و بر همین اساس اعلام شد تا قبل از تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، پروژه جدیدی شروع نخواهد شد.

در همین راستا کیومرث هاشمی سفرهای استانی خود را آغاز کرد تا در بازدید میدانی، از نزدیک در جریان تعداد کم‌کیف زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی در دست تکمیل استان‌های مختلف قرار گیرد.

آبان ماه بود که وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس جمهور و هیات دولت به استان کردستان سفر کرد؛ سفری که طی آن سالن ۱۲۰۰ نفری بانه بعد از ۱۳ سال افتتاح شد تا ورزشکاران این شهرستان بتوانند از این پس از امکانات این سالن استفاده کنند. این در حالی بود که کلنگ احداث این سالن سال ٨٨ زده شده بود.

وزیر ورزش و جوانان در دومین سفر خود به همراه رئیس جمهور و هیات دولت، راهی چهارمحال‌وبختیاری شد و طی این سفر از زمین چمن و پیست دوومیدانی، سالن ورزشی چندمنظوره، سالن کشتی، سالن باستانی و استخر شهر هفشجان بازدید کرد. بازدید از پروژه در حال احداث استادیوم ۱۵هزار نفری شهرکرد با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع بخش دیگری از هدف وزیر ورزش از سفر به این استان بود و در بازدید هاشمی راهکارهای تسریع در به پایان رساندن آن مورد بررسی قرار گرفت. در این بازدید همچنین مشخص شد احداث زمین چمن شهرکیان که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هاشمی در سفر خود به سورشجان از پروژه در حال ساخت استخر این شهر نیز بازدید کرد. این پروژه با مساحت ۲۰۲۵ مترمربع در سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شده و تاکنون مبلغ ۳ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است. پروژه استخر سورشجان نیز تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین در سفر وزیر ورزش و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری اعلام شد که مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های دوحوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص خواهد یافت.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بازدیدهای خود، آذرماه در سفر به اسلامشهر، ضمن بازدید از ورزشگاه ۷ هزار نفری سردار شهید سلیمانی و ورزشگاه امام خمینی (ره) باورزشکاران، قهرمانان و مسوولان هیات‌های ورزشی دیدار کرد.

تکمیل ورزشگاه انقلاب کرج تا پایان سال

کیومرث هاشمی در سفر یک روزه خود به استان البرز با حضور در شهرستان کرج ضمن بازدید از سالن ۶هزار نفری انقلاب و با اشاره به اهمیت این پروژه، تسریع بر روند آماده‌سازی آن را مورد تاکید قرارداد. سالن ۶هزار نفری انقلاب اسلامی از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده و در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جزو طرح‌های ملی محسوب می‌شود. به همین منظور در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان البرز، حدود ۱۸۶ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد که به گفته وزیر ورزش ۸۰ میلیارد آن برای سالن ۶ هزار نفری کنار گذاشته شده است.

هاشمی همچنین افزود: «استاندار و پیمانکار قول داده‌اند تا انتهای سال این پروژه افتتاح شود. پیگیر مشکل ورزشگاه انقلاب هستیم و امیدوارم مشکل مالکیتش برطرف شود. ردیف اعتبار ورزشگاه انقلاب هم تامین شده اما قبول داریم این استان در همه بخش‌ها استحقاق دارد. در مجموع در استان ۴۸ پروژه با رقم ۹۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و ۳۱ پروژه استانی با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار. ۳ پروژه ملی داریم و این موضوع در دستور کار قرا دارد.» در این سفر همچنین مشخص شد استخر فردیس با متراژ ۱۳ هزار متر مربع از سال۹۶ کلنگ زنی شده است. کیومرث هاشمی از زمین چمن مصنوعی فوتبال شهرستان فردیس نیز بازدید کرد و جریان مراحل تکمیلی این پروژه قرار گرفت. متراژ زمین چمن مصنوعی بزرگ فوتبال فردیس ۶هزار متر مربع است که از سال ۴۰۱ کلنگ‌زنی آن انجام شده و تا به امروز ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم

میزبانی لار از دو رویداد بین‌المللی

یکی از اقدامات ارزنده انجام شده در زمان حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش و جوانان، افتتاح مجتمع فرهنگی- ورزشی طوبی در شهرستان لار بود که با دستور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان این ورزشگاه میزبان هر دو دیدار دوستانه فوتسال ایران و روسیه قرار گرفت. این اتفاق درست، ۴٠ روز پس از افتتاح رسمی این سالن در سفر دولت به استان فارس انجام گرفت تا شهر لار میزبان دو رویداد بین‌المللی باشد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم

افتتاح مجموعه تختی و تخصیص ۳۱۰ میلیاردی به پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان

کیومرث هاشمی در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان گلستان از بهره‌برداری ۱۸ پروژه ورزشی استان خبر داد و در خصوص پروژه‌های ورزشی این استان و اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن گفت: در این دوره سفر هیات دولت ۱۸ پروژه ورزشی در سراسر استان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید و ۱۸ خانه روستایی از طریق اداره ورزش و جوانان استان تجهیز شد.

مجموعه تختی شهرستان بندرترکمن، یکی دیگر پروژه‌هایی بود که همزمان با دومین سفر استانی هیات دولت توسط وزیر ورزش جوانان افتتاح شد. کار ساخت این مجموعه ورزشی در سال ٨٣ آغاز شد و تا سال ١۴٠١ تنها ۴٠ درصد پیشرفت کرده بود اما دو سال پس از شروع به کار دولت مردمی و پس از ١٩ سال، همزمان با سفر دولت به استان گلستان افتتاح شد. همچنین در این بازدید دولت، مدیریت دو مجموعه سوارکاری را به مردم آق‌قلا و بندر ترکمن واگذار کرد. ضمن این که سالن تنیس‌روی‌ میز حاج قاسم سلیمانی در شهرستان کردکوی نیز هم‌زمان با دومین سفر استانی دولت به استان گلستان، پس از ١٣ سال توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح و بهره‌برداری رسید و کیومرث هاشمی در سخنرانی خود در این سفر عنوان کرد: ۳۸ پروژه به علاوه ۱۸ پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید از جمله خدماتی است که از ابتدای دولت مردمی سیزدهم برای مردم این خطه به ثمر رسیده است.

وی همچنین به تخصیص رقمی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر ریاست جمهور و هیات دولت به این استان برای حدود ۵۰ پروژه نیمه تمام خبرداد و گفت: در بازدیدهایی که از برخی شهرستان‌ها داشتم بعضا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در صحبت مسئولین استانی وجود داشت که با اختصاص این اعتبار فکر می‌کنم ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده، تعداد قابل توجهی از اماکن ورزشی نیمه تمام در مرحله بهره‌برداری و افتتاح برسند.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم

بازدید وزیر ورزش از مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفری امام رضا (ع)

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان همچنین در سفر خود به استان قم، از پروژه مجموعه ورزشی امام رضا (ع) بازدید کرد. این مجموعه ورزشی که مدت‌ها پیش قرار بود تحویل مردم استان قم شود، به علت بروز مشکلاتی نیمه کاره ماند. در پایان این بازدید میدانی، وزیر ورزش و جوانان در تماسی با مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور داد تا پس از تامین اعتبارات لازم، این مجموعه ورزشی در اسرع وقت تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

تاکید وزیر ورزش بر تفکیک پروژه‌های نیمه‌تمام

در کنار اقدامات وزیر ورزش برای افتتاح پروژه‌های ورزشی و تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، کیومرث هاشمی در تاریخ ۹ دی ماه جلسه وبیناری نیز با مدیران کل استانی با موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام برگزار کرد و گفت: باید تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور به تفکیک نوع پروژه و درصد پیشرفت فیزیکی آماده باشد تا بتوانیم در جلسه‌ای با حضور رییس محترم جمهور موضوعات را مطرح کنیم. در جمع‌بندی که برای پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌دهیم باید دسته‌بندی و اولویت‌بندی داشته باشیم تا بتوانیم پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بالایی دارند، زودتر افتتاح کنیم و باید به سمتی برویم که مدیران ما وقت خود را صرف حوزه ورزش و جوانان کنند.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم

اختصاص ۷۸.۵ میلیاردی دولت برای تکمیل پروژه‌های ابهر

کیومرث هاشمی در تاریخ ۱۵ دی ماه در خصوص سفر یک‌روزه خود به شهرستان ابهر از پروژه‌های ورزشی این شهرستان بازدید کرد و گفت: در دوم سفرهای ریاست جمهور برای ۶ پروژه شهرستان ابهر، حدود ۷۸.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدوارم در اولین فرصت این تخصیص‌ها انجام و نگرانی‌ها برطرف شود.

ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور برای تکمیل ورزشگاه زنجان

‌۱۶ دی ماه بود که سید ابراهیم رئیسی در دومین سفر دولت مردمی به استان زنجان، از پروژه معطل مانده ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این استان بازدید کرد. ‌ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود. ‌ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد، اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت ۱۸ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. ‌دکتر رئیسی در جریان بازدید از این ورزشگاه نیمه کاره دستور داد ضمن واگذاری ادامه عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

پیش از این نیز کیومرث هاشمی در ادامه سفر خود به استان زنجان از استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرستان زنجان بازدید کرده و در جریان روند تکمیل این ورزشگاه قرار گرفته بود.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامی ارزنده در بدنه ورزش دولت سیزدهم

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مناطق محروم در اولویت وزیر ورزش

سفر به شهرستان گرمی و حضور در افتتاح و بهره‌برداری از سالن چندمنظوره دهستان اینی از دیگر برنامه‌های کیومرث هاشمی بود و وزیر ورزش و جوانان در این سفر با تاکید بر این که یکی از سیاست‌های دولت مردمی توزیع متوازن امکانات و توجه به مناطق دورافتاده است عنوان کرد: اولویت وزارت ورزش و جوانان در بحث تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درخصوص پروژه‌هایی است که در مناطق دورافتاده و محروم قرار دارد چرا تجربه نشان داده است که بیشتر قهرمانان جهان از مناطق دورافتاره و محروم بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha