تروسیه با ویتنام به ژاپن رسید؛ ترفندهای فیلیپ برای از کار انداختن سامورایی‌ها

تهران- ایرنا- سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ژاپن که با این تیم عنوان قهرمانی جام‌ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد، در این دوره از رقابت‌ها، با ویتنام برابر ژاپن قرار خواهد گرفت.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی قطر و با حضور ۲۴ تیم برتر این قاره از دیروز شروع شد. در یکی از بازی‌های گروهی ژاپن باید فردا از ساعت ۱۵ در ورزشگاه الثمامه به مصاف ویتنام برود. این تیم در گروه D با ژاپن مدعی، اندونزی، عراق و ویتنام هم‌گروه است.

هدایت تیم فوتبال ویتنام بر عهده فیلیپ تروسیه است؛ سرمربی که در جام ملت‌های سال ۲۰۰۰ ‏موفق شد چشم بادامی‌ها را به قهرمانی قاره کهن برساند و از سبک بازی و شرایط فوتبال در این کشور شناخت کافی دارد.

او حالا با ویتنام قرار است به مصاف شاگردان تیم پیشین‌ خود برود و باید دید این شناخت تا چه حد به تروسیه و ویتنام برای رسیدن به اهدافی که در این جام دارند، کمک خواهد کرد.

تیم فوتبال ژاپن در جام‌جهانی قطر با ۶ امتیاز بالاتر از تیم‌های غول‌های فوتبال اروپا یعنی اسپانیا و آلمان به عنوان صدرنشین جواز حضور در یک‌هشتم نهایی را به دست آورد اما در این مرحله در ضربات پنالتی برابر کرواسی شکست خورد و از جام کنار رفت.

تروسیه حالا به دنبال آن است تا نقاط ضعف تیم پیشین خود را هدف گرفته و با ترفندهای مختلف فرصت‌های صعود از این گروه را در اختیار تیم جدیدش قرار دهد. او در گفت‌وگویی تاکید کرد که «روند صعود واضح است و تفاضل گل یک امتیاز خواهد بود. وقتی تیمی مانند ژاپن را در گروه خود دارید و می‌دانید که سه تیم برتر جواز حضور خواهند داشت، واضح است که تفاضل گل نکته بسیار مهمی است.»

وی با اشاره به اینکه برای بردن نیاز نیست در اکثر دقایق بازی صاحب توپ و میدان باشید، اضافه کرد: بسیاری از مسابقات را می‌توان تنها با ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ درصد مالکیت توپ برنده شد. به همین دلیل است که ما باید از هر فرصتی استفاده و شانس خود را امتحان کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha