تذکر چمران در مورد بودجه شهرداری؛ با چشم طمع نگاه نشود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای شهر تهران در هنگام دریافت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از شهردار تاکید کرد که به بودجه شهرداری نباید با چشم طمع نگاه شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران روز یکشنبه در دویست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به شورا تقدیم کرد و گفت: پیشنهاد شهرداری تهران برای بودجه سال آینده ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که با نظر و تصویب اعضای شورای شهر، اجرایی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران پس از دریافت این لایحه به شورا، گفت که به بودجه شهرداری به چشم طمع نگاه نشود.

مهدی چمران افزود: هرجا می‌گوییم پول ما را بدهید، گفته می‌شود شهرداری پول دارد و این درحالی است که به دلیل گرانی‌ها ما با این بودجه هم باز کمبود اعتبار داریم.

چمران با بیان اینکه وقتی در خصوص میزان تحقق بودجه سخن می‌گوییم ممکن است تلقی اشتباهی صورت بگیرد و برخی از پول شهرداری به عنوان قلک استفاده کنند، افزود: برای مثال وقتی می‌خواهند پول گندمکاران را بدهند از سهم شهرداری بر می دارند و می گویند شهرداری پول دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رقم اجرای هر کیلومتر مترو ۲۰ هزار میلیارد ریال است، تاکید کرد: قیمت هر اتوبوس در حال حاضر ۸۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: میزان رشد بودجه نیز به گرانی‌ها بر می‌گردد؛ به اجبار باید بودجه را افزایش دهیم و با پول سال‌های گذشته هیچ بخشی نمی‌گذرد بنابراین کسی به بودجه شهرداری به چشم طمع نگاه نکند.

چمران با بیان اینکه ما با این بودجه هم باز کمبود اعتبار داریم، گفت: حتی با ۱۸۰ همت نیز نمی‌توان بافت فرسوده را نوسازی کرد، حمل و نقل را توسعه داد و آلودگی هوا را کاهش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha