۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85355127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: محل جدید آرامستان هرسین به‌زودی تعیین می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - شهردار هرسین با تاکید بر اینکه این شهر به یک آرامستان جدید نیاز دارد، گفت: به زودی زمینی مناسب با دارا بودن تمام مولفه‌های لازم برای احداث آرامستان جدید این شهر معرفی می‌شود.

«علی قبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پس از حل معضل سدمعبر، آرامستان های هرسین به صورت واحد و متمرکز ساماندهی و از پراکندگی آنها جلوگیری خواهد شد.

او وجود آرامستان های متعدد را از معضلات مدیریت شهری هرسین دانست و افزود: با توجه به پراکندگی های جغرافیایی که در گذشته در این شهر وجود داشته است آرامستان هایی بدون وجود زیرساخت های اولیه مورد نیاز در این شهر بوجود آمده که در نتیجه افزایش جمعیت شهری و اتمام ظرفیت آنها به یک معضل تبدیل شده است.

قبادی همچنین به تشریح وضعیت آرامستان های این شهر پرداخت و تصریح کرد: ظرفیت آرامستان‌های لک و امام زاده مهدی(ع) یا رو به اتمام است و یا به اتمام رسیده و ظرفیت قبرستان های عمومی قدیم لک و سراب نیز طی سالیان گذشته به پایان رسیده است.

او تاکید کرد: شهر به صورت جدی نیازمند یک آرامستان جدید با موقعیت مناسب دسترسی و امکانات لازم است.

شهردار هرسین در بخش دیگری از این گفت و گو به تشریح اقدامات شهرداری در راستای تامین زمین برای ایجاد یک آرامستان واحد با دسترسی به امکانات زیرساختی و خدماتی پرداخت و افزود : مکان‌هایی برای ایجاد یک آرامستان جدید پیش بینی شده که در این راستا با مالکان اراضی مورد نظر مذاکراتی صورت گرفته و در صورت موافقت آنان موضوع به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

قبادی بیان کرد: مکان جدید مؤلفه های لازم را طبق ضوابط و آئین نامه های مربوطه ،اعم از فضای سبز، مسیر دسترسی مناسب، غسالخانه، سردخانه، سالن های انتظار و اجرای مراسمات و همچنین دفتر مدیریت و سایر نیازمندیهای ضروری را خواهد داشت.

شهردار: محل جدید آرامستان هرسین به‌زودی معرفی می‌شود

"رحمت‌بی‌نامه" اقدامی موثر در فرهنگ سازی بنرهای تسلیت

قبادی در ادامه، مدیریت نصب بنرهای تسلیت را از دیگر برنامه های پیش روی خود دانست و اینگونه توضیح داد: مخالف و مانع اجرای مناسک عزاداری نیستیم و از خانواده‌ها و در سطوح بالاتر طایفه‌ها و اقوامی که در قالب "رحمت بی نامه" خود را متعهد به حذف نصب بنرهای تسلیت متعدد کردند تقدیر می‌نمایم.

شهردار هرسین نصب بیلبوردهای بی رویه مربوط به اموات را از دیگر معضلات شهر هرسین دانست و گفت: روح و روان مردم از این شرایط و محتویات بیلبوردهای آکنده از غم و اندوه متاثر می‌شود و این افراط در صدور پیام تسلیت و همدردی با خانواده‌های متوفی همواره از سوی بیشتر مردم، فعالان اجتماعی و فرهنگی مورد انتقاد جدی است.

قبادی فرهنگ سازی در راستای درج "پیام تسلیت" ، "ترحیم" و "ابراز همدردی" صرفاً در کانال های فاتحه خوانی را بعنوان گام اول شهرداری در مدیریت این معضل دانست و ابراز امیدواری کرد که فضای مجازی شهرستان بویژه رسانه ها بصورت خودجوش در نهادینه شدن و استمرار این موضوع با شهرداری سهیم شوند.

وی تصریح کرد: بیلبوردهایی که در قالب های مختلفی همچون‌ همدردی ، طلب آمرزش و حلالیت نصب می شوند با سایر اعلان هایی که به نوعی سعی در بازنمایی موفقیت ها ، جایگاه اجتماعی، منزلت خانوادگی، طایفه ای و طبقاتی افراد و یا اموات و خانواده او را دارد، قابل بحث هستند و مطمئنا شهرداری برای هر کدام از این موارد برنامه خواهد داشت.

شهردار هرسین در پایان‌ این گفت و گو ایجاد آرامستان واحد، مدیریت تبلیغات شهری و ساماندهی بیلبوردهای ترحیم را از دغدغه های امام جمعه و فرماندار دانست.

هرسین با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha