تعطیلی لیگ برتر بسکتبال از ۲۴ بهمن؛ آزمون سخت برای هاکان در کاپ آسیا

تهران - ایرنا- هاکان دمیر که هدایت تیم ملی بسکتبال ایران را بر عهده دارد در آزمونی دیگر و این بار در کاپ آسیا در برابر چالشی دیگر قرار می‌گیرد، چالشی که شاید رفتن یا ماندن او را در ایران تسریع و یا تثبیت کند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران در روزهای ۴ و ۷ اسفندماه سال جاری در پنجره‌های اول انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ باید به مصاف تیم‌های قطر و هند برود، نخستین دیدار در تهران و در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌شود و دیدار دوم به میزبانی هند خواهد بود.

طبق برنامه از پیش تعیین شده، لیگ برتر بسکتبال ۲۴ بهمن‌ماه تعطیل می‌شود تا بازیکنان مد نظر کادر فنی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند، بر همین اساس هاکان دمیر ۱۰ روز قبل از آن به ایران سفر خواهد کرد تا تیم ملی بسکتبال را آماده حضور در این رقابت‌ها کند.

رقابت‌های کاپ آسیا در سال ۲۰۲۵ به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد و ایران در گروه E با تیم‌های قزاقستان، هند و قطر همگروه است.

تعطیلی لیگ برتر بسکتبال از ۲۴ بهمن؛ آزمون سخت برای هاکان در کاپ آسیا

این در شرایطی است که بعد از تغییرات صورت گرفته در راس کادر فنی تیم ملی بسکتبال، بسیاری از کارشناسان نقطه نظرات مختلفی داشتند. برخی این تغییرات را اشتباه دانسته و برخی دیگر آن را نیازمند اصلاح می‌دانستند. به زعم آنها اگر قرار است یک مربی خارجی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده باشد باید دربین چهره‌های مطرح و نامدار بسکتبال جهان باشد در غیر این صورت شایسته است تا این تیم در اختیار یک مربی داخلی بادانش قرار بگیرد.

فراموش نکنیم که دمیر را باید یکی از مربیان خوش‌شانس‌ بسکتبال دنیا بدانیم زیرا او در شرایطی که تیم ملی کشورش راهی جام‌جهانی نشده بود، با تصمیم و انتخاب مسولان فدراسیون بسکتبال کشورمان همراه با تیم ملی ایران راهی این رقابت‌ها شد یعنی همان اتفاقی که برای کارلوس کی‌روش رخ داد با این تفاوت که تیم ملی پرتغال به جام‌جهانی قطر رسیده بود، نقطه تشابه این دو مربی آن بود که هر دو در نتایج خود ناموفق بودند و نتوانستند به هیچ عنوان انتظارات را برآورده کنند.

اتفاق دیگری که در چند وقت اخیر رخ داده و باید به آن اشاره کرد به انتخاب هاکان دمیر باز می‌گردد، او بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، هدایت تیم باشگاهی مانیسا ترکیه را هم بر عهده گرفت و باید دید آیا بعد از اتمام قرارداد او با فدراسیون بسکتبال ایران، همچنان سکان‌دار تیم ملی کشورمان باقی خواهند ما یا خیر. هر چند پیش‌بینی‌ها حکایت از رفتن دمیر دارد اما برای رسیدن به این جواب باید تا اردیبهشت سال آینده صبر کرد.

بدون شک یکی از اتفاقاتی که می‌تواند ماندن یا رفتن دمیر را تثبیت یا تسریع بخشد، به نتایج او همراه با آسمان‌خراش‌های کشورمان در کاپ آسیا باز می گردد، رقابت‌هایی که می‌تواند مرهمی بر زخم‌های چند وقت اخیر این رشته باشد. فراموش نکنیم روزی بسکتبال ایران در آسیا با اقتدار بر سکوی قهرمانی تکیه می‌زد اما سال‌هاست تکرار این افتخار برای علاقه‌مندان این رشته به رویا و آرزو تبدیل شده است.

گفتنی است رقابت‌های بسکتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۵ در شرایطی به عربستان واگذار شده که این دومین میزبانی آنها به شمار رفته و قرار است تمامی بازی‌ها در جده برگزار شود. آخرین باری که جام ملت‌های آسیا در این کشور برگزار شد به سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد که رقابت‌ها در ریاض برگزار شد. در پایان آن دوره، کره جنوبی پس از شکست ژاپن با نتیجه ۷۸ بر ۷۶ در فینال، جام قهرمانی را بالای سر برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha