نادال سفیر عربستان در رشته تنیس شد/ ماموریت ویژه پادشاه خاک رُس در ریاض + فیلم

تهران- ایرنا- ستاره تنیس جهان قرار است به عنوان سفیر عربستان، به توسعه این ورزش در این کشور کمک کند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، عربستانی‌ها پس از امضای قراداد با لیونل مسی به عنوان سفیر گردشگری، با یک فوق‌ستاره دیگر ورزش دنیا نیز برای همکاری به توافق رسیدند.

بر اساس اعلام سعودی‌ها، رافائل نادال مرد شماره یک سابق تنیس جهان، به عنوان سفیر فدراسیون تنیس عربستان انتخاب شده و هدف از این انتخاب، پرورش استعدادهای محلی و توسعه ورزش در عربستان سعودی است.

این انتخاب به عنوان بخشی از تعهد عربستان سعودی برای توسعه صنایع ورزشی محلی و الهام بخشیدن به نسل جدیدی از ورزشکاران سعودی صورت گرفته و فوق ستاره اسپانیایی برای یک سفر غیرمنتظره به ریاض رفت و رسما به عنوان سفیر فدراسیون تنیس عربستان سعودی معرفی شد.

در بیانیه‌ای که توسط STF منتشر شد، نادال گفت: «به هر کجای عربستان سعودی نگاه کنید، می‌توانید رشد و پیشرفت را ببینید و من هیجان‌زده هستم که بخشی از آن باشم. من همچنان به بازی تنیس ادامه می‌دهم و عاشق این بازی هستم، اما فراتر از بازی، می‌خواهم به این ورزش کمک کنم تا در سراسر جهان رشد کند و در عربستان پتانسیل واقعی وجود دارد.»

بر اساس این قرارداد پادشاه خاک رس به توسعه تنیس در پادشاهی سعودی کمک خواهد کرد، بازدید از کلینیک‌های تنیس جوانان و مشاوره و پرورش ورزشکاران نوجوان و جوان بخشی از برنامه نادال در عربستان است.

نادال سفیر عربستان در رشته تنیس شد/ ماموریت ویژه پادشاه خاک رُس در ریاض + فیلم

نادال گفت:«بچه‌های امروز، اینجا به آینده نگاه می‌کنند و اشتیاق واقعی به همه ورزش‌ها دارند. اگر بتوانم به آنها کمک کنم راکتی را انتخاب کنند یا به سادگی تناسب اندام داشته باشند و از مزایای زندگی سالم لذت ببرند، خوشحال خواهم شد که تفاوتی ایجاد کرده‌ام.»

آکادمی نادال اسپانیایی برای مربیگری و ایجاد انگیزه در ورزشکاران سعودی قبل از مسابقات بین‌المللی، از جمله بازی‌های المپیک و پارالمپیک، از نزدیک با تیم عربستان همکاری خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha