بهره‌مندی ۱۹۰ روستای کرمانشاه از اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۱۹۰روستای بالای ۲۰ خانوار استان در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده اند، گفت: هم اکنون بالای ۹۵ درصد از جاده‌های استان پوشش ارتباطی دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار با عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از تمام عوامل دخیل در پروژه بزرگ و ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها افزود: تردیدی نیست که این پروژه، یک پروژه بزرگ و مهم برای استان کرمانشاه است که می‌تواند رضایتمندی مردم را افزایش دهد و زیرساختی برای پیشرفت و آبادانی استان خواهد بود.

وی اظهار کرد: زمان پایان این پروژه حائز اهمیت است و انتظار داریم در دهه فجر و یا حداکثر در نیمه شعبان جشن تکمیل پوشش پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای کرمانشاه را برگزار کنیم و انتظار داریم که از این تاریخ عدول نشود.

پروژه فیبرنوری کرمانشاه حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل آسیاتک به عنوان مجری پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در استان کرمانشاه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت این پروژه در حضور وزیر ارتباطات و استاندار کرمانشاه ارائه کرد.

بهره‌مندی ۱۹۰ روستای کرمانشاه از اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم

محمدعلی یوسفی زاده، با بیان اینکه این پروژه در شهر کرمانشاه به طور رسمی از تاریخ پنجم خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، تاکید کرد: با اتمام این پروژه در کرمانشاه ۲۸۶ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار خواهند گرفت و با اتمام این پروژه در کل استان نیز ۴۰۴ هزار خانوار دیگر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل اپراتور مجری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰۹ کیلومتر تاکنون حفاری در این شهر انجام شده است، گفت: با حضور ۱۲ تیم عملیاتی در کرمانشاه تاکنون این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و همزمان نیز فرایند ارایه سرویس آغاز شده و اکنون نزدیک به هزار مشترک فعال در کرمانشاه وجود دارند که روز به روز بیشتر می‌شوند.

یوسفی‌زاده درباره آغاز عملیات در سایر شهرستان‌های استان گفت: بر اساس تعهد ما باید تا پایان سال آینده این پروژه را در ۱۳ شهرستان دیگر استان به پایان برسانیم و بر همین اساس از فروردین سال آینده و با اتمام پروژه در کرمانشاه، علمیات اجرایی در سایر شهرستان‌ها آغاز می‌شود و ان شاءالله تلاش می‌کنیم که خواسته وزیر ارتباطات و استاندار برای اتمام کار در سایر شهرها تا هفته دولت سال بعد را اجرایی کنیم.

همچنین راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال کرمانشاه از مواردی بود که در نشست وزیر ارتباطات و استاندار کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ هزار مشترک بهره بردار فیبرنوری در سطح استان وجود دارد.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha