وزیر خارجه آلمان: جنگ در غزه یک فاجعه است

تهران- ایرنا- آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت جاری در جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، راه حل دو کشوری است، گفت: جنگ در غزه یک فاجعه کامل است.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای خبری عرب نیوز، بائربوک با اشاره به اینکه دایره باطل سرزنش از سوی طرفین درگیر در جنگ غزه مانع از دست‌یابی به آتش‌بس می‌شود، تاکید کرد: برلین در تلاش است تا با حمایت از طرح آتش‌بس پایدار در غزه مانع گسترش جنگ به منطقه و شعله‌ور شدن خاورمیانه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این جنگ هم برای (رژیم) اسرائیل، هم برای مردم عادی فلسطین در غزه و هم برای همه جهانیان یک فاجعه است، یادآور شد: اما متاسفانه آتش‌بس از آسمان نمی‌افتد و تنها در صورتی می‌توان به آن دست یافت که هر دو طرف آماده پذیرش آن باشند.

وزیر خارجه آلمان بار دیگر بدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر حق دفاع (رژیم) اسرائیل از خود تاکید کرد و مدعی شد: برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در غزه قبل از هر چیز حماس باید سلاح‌های خود را زمین بگذارد و همه اسرای باقی‌مانده اسرائیلی در غزه را آزاد کند.

به گزارش ایرنا، بائربوک پیش‌تر نیز از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا از شدت تجاوز نظامی خود به نوار غزه بکاهد تا مصیبت و عذاب مردم بیگناه غزه ادامه پیدا نکند.

وی با بیان اینکه ما به عملیاتی نیاز داریم که شدت کمتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: ارتش (رژیم) اسرائیل باید اقدامات بیشتری از حفاظت از غیرنظامیان انجام دهد و راه‌هایی برای مبارزه با حماس بیابد که به شمار زیادی از فلسطینی‌ها آسیب نرساند.

به گزارش ایرنا،‌رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۴ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha