۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85357170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای ۲۶۵ بسته حمایتی در قالب طرح لبخند به مادران ایلامی

ایلام - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام اشاره به اجرای دومین طرح لبخند مادری در استان گفت: تا کنون در قالب این طرح تعداد ۲۶۵ بسته حمایتی به ارزش هر بسته ۷٠ میلیون ریال بین مادران دارای سه فرزند توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد زارع" روز چهارشنبه در همایش پویش لبخند مادری(۲) استان ایلام اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با رویکرد محرومیت‌زدایی و رسیدگی به امور محرومان از سه شاخه مهم شامل بنیاد برکت(اشتغال زایی، محرومیت زدایی)، بنیاد احسان (فوریت‌های امدادی، خدمات اربعین) و بنیاد ۱۵ خرداد تشکیل شده است.

وی افزود: بنیاد ۱۵خرداد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه به توجه ویژه به جوانی جمعیت، فرزندآوری و حمایت از خانواده و فراهم کردن شرایط در جهت رسیدگی به این مهم وظیفه خطیر را بر عهده دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام ادامه داد: ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز در این راستا تلاش خود را به کار گرفته و همکاری‌های لازم را متولیان این امر در استان انجام دهند.

زارع با اشاره به اقدامات بنیاد ۱۵خرداد طی ۲ سال گذشته در زمینه جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه‌اندازی مرکز ناباروری استان ایلام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اهدای ۳۷۶ عدد تجهیزات توانبخشی به افراد واجد شرایط با همکاری اداره کل بهزیستی، اهدای ۶۶ کمک هزینه خرید عینک برای کودکان محروم مبتلا به تنبلی چشم با همکاری بهزیستی و اهدای ۲۶۵ بسته حمایتی در قالب طرح لبخند مادری، به مادران دارای ۳فرزند و بیشتر به ارزش هر بسته ۷٠ میلیون ریال از جمله این حمایت‌ها است.

وی تصریح کرد: همچنین اهدای ۳۲۵ فقره تسهیلات ناباروری، ۳٠۵ کمک هزینه درمانی کودکان محروم کم شنوا، ۵۳۴ کمک هزینه بیماران سرطانی و صعب العلاج و ۴۲ کمک هزینه بیماران خاص از جمله حمایت‌های بنیاد ۱۵خرداد از محرومان در استان ایلام است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدای تسهیلات کم بهره اشتغال به خانواده های دارای ۳فرزند است.

اهدای ۲۶۵ بسته حمایتی در قالب طرح لبخند به مادران ایلامی

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام نیز در این آئین گفت: موضوع تربیت فرزندان صالح و فرزندآوری ۲ مؤلفه‌ای است که باید در جامعه اسلامی مورد توجه تمامی آحاد جامعه باشد از این رو در تلاش هستیم تا زوج‌های جوانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند را ترغیب به فرزند آوری کنیم.

حجت الاسلام" سید محمدباقر هاشمی" افزود: تربیت فرزند صالح وظیفه والدین است از این رو اولیا باید با فراگیری آموزش‌های لازم و اهتمام جدی در حوزه تربیت فرزندان مسیر مناسبی را برای رشد و تعالی آنان ایجاد کنند تا در مسیر اهل بیت (ع) قرار بگیرند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام تاکید: باتوجه به اینکه دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای آسیب رساندن به بنیان خانواده هستند، ضروری است آموزش‌های فرزندآوری و تربیت فرزند در جهت تقویت خانواده‌ای سالم در میان آحاد مختلف جامعه توسعه یابد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمام وظایف خود را به درستی اجرا کنند تا بتوانیم شاهد جامعه ای سلام و جوان باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام مبارک رجب گفت: سرمایه‌های جهان متشکل از سه شاخه مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

" ابوالحسن مهدوی" افزود: سرمایه اجتماعی بخش مهمی از این سرمایه‌ها را تشکیل می دهد به‌طوری که اگر نباشد سرمایه‌های فرهنگی و اقتصادی تحقق پیدا نخواهند کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام ادامه داد: این سرمایه‌ها در هر ملتی مختص خود آن ملت هستند و نمی‌توان با الگو یری از دیگران آن را افزایش داد، بلکه تنها با تربیت صحیح و افزایش تعاملات اجتماعی می توان آن را ارتقا داد.

وی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده امور اجتماعی استانداری ایلام در راستای حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون تعداد پنج هزار و ۳۴۸ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال به والدین متقاضی این تسهیلات در استان ایلام اهدا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: همچنین کاهش ساعات کار اداری مادران شاغل در ادارات و اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش به ۱٠٠ نفر از مادارن و خانواده‌های دارای سه فرزند بسته‌های لبخند مادری به ارزش هر بسته ۷٠ میلیون ریال اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha