۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85358087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مرمت قنوات در دستور کار است

شیراز-ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی انتقال آب به زمین کشاورزان را راهکاری برای رفع چالش تغییر اقلیم و تفاوت در پراکنش بارش‌ها در سال جاری دانست و گفت: با وجود منابع اعتباری و قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده بحث انتقال آب با لوله و مرمت و لایروبی قنوات در دستورکار این معاونت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفدر نیازی شهرکی شامگاه چهارشنبه در سفر به استان فارس و بازدید از قنوات و کانال‌های انتقال آب شهرستان‌های بوانات و خرمبید، اظهار کرد: باید با تبدیل کانال‌های انتقال آب خاکی به بتنی و مرمت و لایروبی قنوات و همچنین‌ احداث استخر ذخیره آب، خسارت وارده به کشاورزان را به حداقل برسانیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مرمت قنوات در دستور کار است

به گفته وی؛ با وجود منابع اعتباری و قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده بحث انتقال آب با لوله و مرمت و لایروبی قنوات در دستور این معاونت قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تصمیمات خوبی در زمینه تولید ملی و در بحث شبکه های آبیاری اتخاذ شده، گفت: افزون بر تخصیص اعتبار ۳۰۰میلیاردریالی به استان فارس، مقرر شد این اعتبار ۲۰درصد دیگر نیز افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مرمت قنوات در دستور کار است

وی، به تصویب اعتبار ۲۸ میلیارد تومانی از ردیف ملی در بحث قنوات استان فارس اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده و امیدواریم از این طریق مشکل قنوات فارس حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha