استاندار کرمانشاه: پیگیر توسعه پارکینگ‌های مرز خسروی هستیم
نمایی از پارکنیگ مرز خسروی

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه استقبال از مرز خسروی هر سال افزایش می یابد در راستای رفاه حال زائران به دنبال توسعه پارکینگ‌های این مرز به بیش از ۲۰۰ هکتار هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدطیب صحرایی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی و برنامه ریزی برای توسعه پارکینگ‌های مرز بین المللی خسروی برای اربعین ۱۴۰۳ با حضور فرماندهان قرارگاه نجف اشرف و سپاه استان و معاونان عمرانی و سیاسی- امنیتی استانداری افزود: اربعین امسال بیش از یک میلیون نفر از مرز بین المللی خسروی عبور کردند که این میزان ۲ برابر حجم تردد در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اقبال رو به گسترش مردم از مرز خسروی، ضرورت توسعه زیرساخت ها و پارکینگ های این مرز مهم به عنوان دروازه تاریخی کربلا احساس می‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در همین راستا نشست امروز با ۲ مجموعه توانمند سپاه نبی اکرم (ص) و قرارگاه نجف اشرف برگزار شد تا از ظرفیت آنها برای توسعه پارکینگ‌ها در مرز خسروی استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت که برای اربعین امسال ۱۱۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی آماده شد و تلاش داریم این میزان در سال آینده به بیش از ۲۰۰ هکتار برسد تا انبوه زوار با آسایش و آرامش بیشتری در راهپیمایی بزرگ اربعین حاضر شوند.

مرز بین المللی خسروی قدیمی ترین، نزدیک ترین و آسانترین مسیر دسترسی به عتبات عالیات است و از گذشته های دور به دوازه کربلا معروف بوده است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین واقع شده و تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

این گذرگاه به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد یکی از بهترین گذرگاه های ارتباطی تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

مرز خسروی در ایام اربعین امسال پذیرای بیش از یک میلیون زائر بود و پس از اربعین نیز هم اکنون روزانه حدود یک هزار زائر به صورت انفرادی و یا کاروانی از این مرز عازم عراق می شوند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha