صدور آیین‌نامه اجرایی برای ۷۰ دستگاه تاکسی ون در اراک

اراک - ایرنا - رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: آیین‌نامه اجرایی برای ۷۰ دستگاه تاکسی ون خریداری شده در اراک صادر شده است که در مرحله بومی‌سازی قرار دارد.

«علی‌اصغر غفاری» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر این نکته که به دلیل مسائل قانونی پیش از صدور آیین‌نامه اجرایی نمی‌توان این خودروها را مورد استفاده قرار داد، بیان کرد: حدود ۶ ماه قبل این خودروها خریداری و معطل صدور آیین‌نامه اجرایی از طرف سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بود که حدود ۱۰ روز قبل این آیین‌نامه صادر و در مرحله بومی‌سازی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که اجازه سرویس‌دهی از طرف شورا و شهرداری اراک صادر شود و بعد از ابلاغ، نحوه بهره‌برداری با آیین‌نامه مغایرت داشته باشد شورای شهر اراک و شهرداری متخلف شناخته شده و باید پاسخ‌گو باشند به همین دلیل نمی‌توان پیش از صدور آیین‌نامه بهره‌برداری انجام داد.

رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای شهر اراک عنوان کرد: سال گذشته خریداری ۹۹ دستگاه اتوبوس شهری هدفگذاری شد که ۵۱ دستگاه تاکنون به ناوگان حمل‌ونقل شهری افزوده شده است.

غفاری ادامه داد: ابتدای فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر اراک تعداد ۶۳ اتوبوس در اراک فعال بود که این رقم امروز به ۱۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هوشمندسازی حمل‌ونقل اتوبوس در اراک از ابتدای سال جاری شروع شده است، گفت: تاکنون ۶۰ هزار نرم‌افزار مهتا در اراک نصب شده است و مردم می‌توانند با استفاده از این سیستم موقعیت اتوبوس و زمان رسیدن را مشاهده کنند.

رییس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای شهر اراک خاطر نشان کرد: ابتدای شروع به فعالیت این دوره از شورای اسلامی شهر اراک تعداد افرادی که از اتوبوس شهری استفاده داشتند ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در روز بود که این رقم امروز به ۸۰ هزار نفر در روز رسیده و یکی از دلایل آن، وجود نرم‌افزار مهتا و هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی در این شهر است.

غفاری عنوان کرد: اراک رتبه برتر هوشمندسازی حمل‌ونقل در کشور را به دست آورد که این موضوع به دلیل ایجاد تغییرات بنیادی در سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر است.

وی گفت: به زودی در مسیر خیابان امام خمینی(ره) از ابتدای خیابان دکتر حسابی منتهی به ابتدای خیابان محسنی یک خط ویژه افزوده می‌شود که این موضوع در کنار افزایش سرعت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به دلیل کاهش مدت زمان سفر، شهروندان را به استفاده از این ناوگان در مرکز شهر تشویق و ترغیب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha