شرط برگزاری فراخوان جدید جذب هیات علمی تعیین تکلیف پرونده‌های قبلی است

تهران- ایرنا- رییس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در خصوص روند جذب اعضای هیات علمی گفت: به دانشگاه ها ابلاغ شود که پرونده­ های تعیین تکلیف نشده تا پایان بهمن ماه از طریق دو برابر شدن گروه تحقیق برای افزایش سرعت رسیدگی، تعیین تکلیف شود، در غیر این صورت حق اجازه فراخوان داده نخواهد شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی کی نژاد در سیصد و بیست و هفتمین جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی با تشکر از اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تذکری عنوان کرد: به دانشگاه ها ابلاغ شود پرونده های تعیین تکلیف نشده تا پایان بهمن ماه از طریق دو برابر شدن گروه تحقیق برای افزایش سرعت رسیدگی صورت پذیرد، در غیر اینصورت حق اجازه فراخوان داده نخواهد شد.

وی افزود: فراخوان بهمن ماه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری با ۱۱۰۰ ردیف استخدامی شروع شده و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۸۷۰ ردیف استخدامی و دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد. براساس تقویم مصوب افرادی که در این فراخوان شرکت می کنند ظرف مدت حداکثر یک نیم سال و افرادی که از بنیاد ملی نخبگان معرفی شده اند تا اردیبهشت ماه باید تعیین تکلیف شوند.

کی نژاد تصریح کرد: طبق مصوبه احتمالا یک فراخوان مجزا برای مناطق غیر برخوردار حداکثر تا اریبهشت ماه تعیین شود.

شرط برگزاری فراخوان جدید جذب هیات علمی تعیین تکلیف پرونده‌های قبلی است

چنگیزی آشتیانی رییس مرکز امور هیات علمی وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص روند جذب اعضای هیات علمی، وضعیت موجود و آمار کلی هیات علمی به تفکیک رسمی، پیمانی، متعهد خدمت، قراردادی، سرباز، زن و مرد و تعداد کل به تفکیک مرتبه علمی استاد، دانشیار، استادیار و همچنین با شاخص تمام وقت جغرافیایی، نیروهای فاقد پست سازمانی ( قراردادی یا تعهدی) و اقدامات صورت گرفته مرکز جذب وزارت بهداشت نظیر تعداد جلسه یک ساله، تعداد پرونده های جذب هیات علمی رسیدگی شده در وزارت بهداشت به تفکیک پیمانی، نخبه، ایثارگر، تبدیل وضعیت توضیحاتی ارائه و از آغاز فراخوان بهمن امسال وزارت متبوع خبر داد.

باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به مجوز سالانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ در سالیان قبل و انجام نشدن امور تشریفات اداری ۱۸۷۰ مجوز هیات علمی آموزشی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان مدیریت علی رغم تاکیدات رییس جمهور و پیگیری‌های وزیر بهداشت در طول دوسال استقرار دولت انتقاد کرد و افزود: در ارتباط با هیات علمی پژوهشی هم مجوزی از سوی سازمان اداری و استخدامی برای وزارت بهداشت صادر نشده و این درحالی است که وزارت بهداشت ۱۲۰۰ پست بلا تصدی دارد که هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در بخش پزوهشی تعهد قرارداد داریم.

شرط برگزاری فراخوان جدید جذب هیات علمی تعیین تکلیف پرونده‌های قبلی است

علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اقدامات کمیسیون با نگاه واحد به بخش های سنی آموزش در کشور مطابق با منویات مقام معظم رهبری، گفت: اقداماتی نظیر در بخش کودک با راه اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک و الزامات بایدهای اجرایی در مهد های کودک، در بخش آموزش و پرورش با اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان و در نهایت در آموزش عالی با برداشتن طرح پلکانی مالیات از هیات علمی ها همگی توفیقات خوبی است که با توجه به نگاه واحد سرمایه گذاری برای آینده کشور بدست آمد.

شرط برگزاری فراخوان جدید جذب هیات علمی تعیین تکلیف پرونده‌های قبلی است


در پایان جلسه ابتدا نتیجه تعدادی از پرونده‌های ماده ۱۵ در صحن هیات عالی جذب قرائت شد و به تایید رسید. بعد از آن تعدادی از اعضای کارگروه صلاحیت عمومی و هیات اجرایی دانشگاه های علوم پزشکی اراک، علوم پزشکی ارتش، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی زاهدان، علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مراغه، صنعتی قوچان، معین شیراز، هیات اجرایی جذب مشترک پژوهشگاه های فرهنگ و اندیشه اسلامی، حکمت و فلسفه، دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، دانشگاه بین المللی اهل بیت، و دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تایید شدند.

سیصد و بیست و هفتمین جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ در حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

شرط برگزاری فراخوان جدید جذب هیات علمی تعیین تکلیف پرونده‌های قبلی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha