کانال های مجازی با پنج هزار عضو از مزایای مطبوعات بهره مند می‌شوند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کانال‌های مجازی دارای بیش از پنج هزار عضو می توانند در صورت ثبت و دریافت مجوز از مزایای مطبوعات بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم روانشاد روز شنبه در جلسه اعطای احکام هیات ‌منصفه مطبوعات لرستان افزود: هجمه‌ها و تخلف‌های مطبوعاتی فضای مجازی در کمیته صیانت از رسانه ذیل شورای اطلاع‌رسانی استان بررسی می‌شوند که این مهم با کمک پلیس فتا و دادستانی استان رسیدگی خواهد شد.

وی اظهار داشت: حضور هیات ‌منصفه در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی، جلوه‌ای از دادرسی مردمی و اجتماعی در نظام قضایی کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: باتوجه‌ به اینکه ارتکاب جرم در جرایم مطبوعاتی، غالبا با انگیزه‌ای شرافتمندانه صورت می‌گیرد، قانون‌گذار، رسیدگی به این نوع از جرایم را در سیاق و فرایندی جداگانه و تخصصی قرار داده که وجه تمایز این جرایم از حیث رسیدگی، حضور موثر هیات ‌منصفه مطبوعات است.

روانشاد با ارائه آماری از تعداد رسانه‌ها تصریح کرد: ۲۹۰ رسانه دارای مجوز شامل ۵۴ هفته‌نامه، ۱۷ دوهفته‌نامه، ۱۶ ماهنامه، ۱۸ فصلنامه و سالنامه، ۱۴۰ پایگاه خبری، ۴۴ نشریه الکترونیکی و یک روزنامه محلی در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا در این مراسم ۱۴ نفر احکام هیات منصفه مطبوعات لرستان را برای یک دوره ۲ ساله دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha