حمایت نامحدود آمریکا از رژیم اسرائیل در حمله به ملت فلسطین را محکوم می‌کنیم
پرچم سوریه

تهران – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق تجاوز وحشیانه رژیم اسرائیل به ملت فلسطین و حمایت نامحدود آمریکا از این رژیم از جمله اعطای مصونیت و فراهم کردن زمینه فرار از مجازات برای سران این رژیم را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، بسام الصباغ در نوزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: از سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت می خواهیم به مسوولیت های خویش در زمینه متوقف کردن کشتار فاجعه بار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی عمل کنند.

وی افزود: سوریه بار دیگر حمایت خود را از اقدام مهم آفریقای جنوبی در محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین المللی و حمایت خود را از ملت فلسطین در راستای دستیابی به حقوق عادلانه خویش اعلام می دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: امنیت و رفاه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با چالش‌های بزرگی روبه رو است. از این رو لازم است تلاش های جدیدی برای دمیدن روح تازه ای به اقدامات مشترک با هدف دستیابی ملت های عضو این جنبش انجام گیرد.

بسام الصباغ خاطرنشان کرد: اصلاح سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت و پیوستن کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به این شورا با هدف حفظ موازنه بین المللی جدید و تضمین حضور عادلانه کشورهای مناطق مختلف جهان در این شورا ضروری است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: کشورهای عربی شاهد دور جدیدی از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین هستند. به طوری که در بیش از یک صد روز اخیر نیروهای اشغالگر صهیونیست، مرتکب زشت تزین جنایات علیه زنان و کودکان و مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه شده اند.

الصباغ همچنین گفت: دمشق از حمایت کشورهای عضو از آن کشور برای پایان دادن به اشغال منطقه جولان توسط رژیم صهیونیستی تقدیر می کند.

نوزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در شهر کامپالا پایتخت اوگاندا در حال برگزاری است و از سوی ایران نیز محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در این نشست شرکت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha