حملات پهپادی ناکام اوکراین به روسیه

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز استان اسمولنسک روسیه رهگیری و سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس این بیانیه، پهپاد اوکراین ساعت ۲۳:۵۰ دقیقه شنبه شب (به وقت محلی) در آسمان استان اسمولنسک مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ پهپاد اوکراینی را در مناطق شهرک‌های لیسیچانسک در جمهوری خلق لوهانسک، بوگدانوفکا، بلوگوریوکا در جمهوری خلق دونتسک، مناطق کازاچی لاگری ، گلایا پرستان در استان خرسون و همچنین یک موشک هیمارس را رهگیری و سرنگون کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha