۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85360359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسی از واحدهای صنفی در بازار کردستان ۷۸ درصد رشد یافت

سنندج- ایرنا- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۸ درصد رشد نشان می دهد.

فرزاد سردارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نتیجه این بازرسی ها، ۱۸۴ فقره پرونده تخلف به ارزش ۹ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با برنامه ریزی های انجام شده شاهد رشد در حوزه نظارت و بازرسی در زمینه مقابله با کالای قاچاق بوده ایم، اضافه کرد: تعداد پرونده ها در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ فقره و در سال جاری ۱۸۴ مورد بود و این نشان از ۴۱ درصد رشد در این حوزه است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۵ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار قاچاق و تعداد ۵۰۲ بسته تنباکوی ۵۰ گرمی کشف و ضبط شده و ۳۷ فقره پرونده به ارزش ۳۱۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون ارسال شده است.

سردارزاده یادآور شد: همچنین در قالب گشت مشترک با علوم پزشکی، اتحادیه های مربوطه و اداره کل تعزیرات حکومتی استان، هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی به عمل آمد که هزار و ۱۹۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط شد و طی آن ۷۰ فقره پرونده به ارزش ۷۶۵ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی بیان کرد: در خصوص مواد غذایی نیز ۶۲۴ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده انجام شد در این بازرسی ها ۲۱۹ عدد کالا کشف و ضبط شده و ۳۲ فقره پرونده به ارزش ۳۶۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۷۰ مورد بازرسی از لوازم یدکی به عمل آمده که حاصل آن کشف ۱۶۲ عدد کالای قاچاق و تشکیل ۴۰ پرونده به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال است.

سردارزاده اظهار کرد: در بحث داروهای گیاهی نیز سه فقره بازرسی انجام شد که بیشتر کشفیات به دست آمده تاریخ مصرف گذشته بودند و در محل معدوم شدند.

وی افزود: در بحث لوازم الکتریکی نیز ۶۶ مورد بازرسی انجام شد که ۱۵ مورد کشف و ضبط لامپ داشتیم و ۲ مورد پرونده به ارزش ۱۷ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: همچنین در بحث لوازم خانگی نیز ۲۴۴ مورد بازرسی با همکاری اتحادیه مربوطه، نیروی انتظامی و صمت صورت گرفت که ۲۹ فقره کالای لوازم خانگی کشف و ضبط و طی سه فقره پرونده به ارزش هفت میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha