رایزنی انتخاباتی جمعیت معلمان با شورای ائتلاف و وحدت/ به دنبال لیست واحد هستیم

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان از رایزنی تشکل متبوعش با شورای وحدت و ائتلاف خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تکثر لیست در انتخابات نداشته باشیم و در قالب یک لیست واحد از نیروهای کارآمد، متخصص و برنامه محور حمایت کنیم.

«ناصر سرگزی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، درباره برنامه‌های تشکل متبوعش در انتخابات پیش رو، گفت: جمعیت معلمان و فرهیختگان پیرو منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، برنامه‌های مفصل و منسجمی را تهیه کرده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌ها و نشست‌های انتخاباتی تشکل متبوعش، افزود: تاکنون دو همایش در ارتباط با بحث افزایش مشارکت برگزار کرده‌ایم. همایش سوم ما نیز روز جمعه در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان با بیان اینکه ما بیشتر بر روی حضور فیزیکی افراد در صحنه متمرکز شده‌ایم، خاطرنشان کرد: در همین راستا از صاحب‌نظران، مدیران، مسئولان، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و وزرا دعوت کرده‌ایم تا در زمینه افزایش مشارکت، پالایش فکری و اظهارنظر کنند و صحبت‌ها و راهکارهای خود را در این زمینه به ما ارائه دهند.

سرگزی درپاسخ به این سوال که جمعیت معلمان و فرهیختگان با کدامیک از شوراهای اصولگرایان( شورای وحدت و یا ائتلاف) همکاری تشکیلاتی می‌کند؟، اظهار کرد: ما تعاملاتی را با شورای ائتلاف و به‌خصوص شورای وحدت داریم. بنده، رئیس کمیته فرهنگیان در شورای وحدت هستم و ارتباطات نزدیکی با آنها دارم و در جلسات متعدد آنها شرکت می‌کنیم.

وی در عین حال از تعامل و همکاری تشکلش با شورای ائتلاف نیز خبر داد و گفت: اخیرا هم در برنامه‌ای در مسجد امام صادق(ع) با «حداد عادل» رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما ضمن معرفی تشکیلات متبوعمان خواستار تعامل، همدلی، هم‌اندیشی و همگرایی با سایر اصولگرایان شده‌ایم، بر وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس دوازدهم تاکید کرد و افزود: معتقدیم باید از تعدد لیست‌ها جلوگیری شود و یک لیست واحد ارائه و از حضور فرهنگیان و معلمان هم استفاده شود.

سرگزی همچنین درباره برنامه‌های جمعیت معلمان و فرهیختگان در انتخابات «خبرگان ششم» گفت: ما در خبرگان چندان به شکل حرفه‌ای ورود نکرده‌ایم. البته برخی دوستان افرادی را معرفی کرده‌اند، اما ما خیلی ورود منسجم مانند مجلس شورای اسلامی نداریم.

وی اضافه کرد: حتی در برخی استان‌ها یا تهران افرادی معرفی شده‌اند و تعدادی از سیاسیون با آنها گفتگو و رایزنی کرده‌اند اما هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.

دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان یکی از الزامات حضور مردم در صحنه را معرفی کاندیداهای کارآمد، متخصص و متعهد و برنامه محور دانست و تاکید کرد: ما وظیفه داریم، این افراد را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان جمعه ـ ۱۱ اسفندماه ـ سال جاری برگزار می‌شود.

ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره برای اولین بار و به ابتکار دولت سیزدهم به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و تمامی داوطلبان، توانستند نام‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی قطعی کنند.

در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

پس از اعلام نتایج از سوی هیأت‌های اجرایی، داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشد به هیأت‌های نظارت اعتراض کردند و بنا بر نظر شورای نگهبان: بیش از ۲۱ هزار پرونده از واجدین شرایط در هیأت‌های نظارت استانی مورد بررسی قرار گرفت که بیش از ۵۲ درصد از این افراد تایید صلاحیت شدند. با این حال داوطلبانی که باز به نتایج هیأت‌های نظارت معترض بودند حق اعتراض به شورای نگهبان برای آنها محفوظ بود از این رو ۹ هزار و ۴۹۷ نفر ثبت اعتراض کردند و براساس قانون زمان اظهارنظر شورای نگهبان یک ماه (۳۰ روز) است.

اول بهمن ماه نیز«هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: صلاحیت بیش از هزار نفر دیگر در شورای نگهبان تایید شد.

خبرگزاری ایرنا هم در خبر اختصاصی، اسامی داوطلبان تایید شده را منتشر کرد( اینجا بخوانید)

سرانجام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از ۳ تا ۹ اسفند می توانند تبلیغات انتخاتی کنند و ۱۰ اسفند ممنوعیت تبلیغاتی اعلام و ۱۱ اسفند ماه نیز انتخابات در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم که هر ۸ سال یکبار برگزار می شود، ۱۱ اسفندماه سال جاری همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پرونده ثبت نام از داوطلبان خبرگان به مدت یک هفته از روز ۱۴ آبان تا ۲۰ آبان انجام و با نام‌نویسی حدود ۵۰۰ نفر بسته شد.

۴ و ۵ بهمن نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود و تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شانزده روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا بیست و چهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیر سه شنبه(۲۶ دی ماه) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور حضور در انتخابات را هم وظیفه و هم حقّ مردم دانستند و گفتند: حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه جهاد تبیین در تشویق مردم به حضور در صحنه مؤثر است، صرف دعوت زبانی را کافی ندانستند و افزودند: عمل، روی خوش، زبان پاسخگو و حضور در جمع‌های گوناگون مردم بخصوص جمع‌های جوانان ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha