نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اولین روز از بهمن به اقدامات دولت برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، تامین اعتبارات حوزه دارو، برقراری بیمه توافقی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران،انتقال زندانیان افغانستانی واجد شرایط به کشورشان،معاینه مردان در روز پدر به طور رایگان،دستگیری بزرگترین قاچاقچی موادمخدر و مهاجرت معتادان متجاهر به تهران پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

مصرف ۲ برابری سوخت خودروهای فرسوده/اقدامات دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

سهم خودروها در انتشار آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در تهران حدود ۶۰ درصد است و هفت میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور فرسوده‌اند؛ با این حساب، میزان مصرف سوخت نیز ۲ برابر افزایش می‌یابد که دولت برای نوسازی و کاهش مصرف سوخت اقدامات خوبی را آغاز کرده‌است.

آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مزمن و اصلی شهروندان شهرهای بزرگ کشور، سلامت جسم و روان مردم را به خطر انداخته است البته این معضل بزرگ، پدیده جدیدی نیست. بر اساس اخبار موجود، حداقل از ۷۰ سال پیش موضوع آلودگی هوا مطرح بوده است؛ با وجود این، اطلاعات آلاینده‌های هوا فقط از سال ۱۳۸۱ به طور مرتب اندازه‌گیری و ثبت شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

«بیمه توافقی» برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران برقرار می‌شود

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: براساس توافق این سازمان و صندوق اعتباری هنر، همه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران فاقد پوشش بیمه، علاوه بر روش‌های قبلی می‌توانند در قالب بیمه توافقی و با معرفی صندوق بیمه اعتباری هنر نیز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.

قرارداد بیمه‌های توافقی از جمله بیمه توافقی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در اجرای ماده «یک» قانون تأمین‌اجتماعی و به‌منظور تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی با سازمان‌ها، انجمن‌های صنفی، کانون‌ها و نهادهای مختلف منعقد می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

اعتبارات حوزه دارو به موقع تامین شود/ ضرورت مشارکت بیشتر بیمه‌ها

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: شاخص‌های سلامت در ایران نسبت به کشورهای منطقه مطلوب است و با توجه به این جایگاه باید روند و زنجیره‌های تهیه و تامین دارو بهتر شود و از بانک مرکزی می‌خواهیم اعتبارات حوزه دارو را به‌وقع پرداخت کند.

محمدرضا دری در نشست خبری چالش‌های دارویی کشور که در سندیکای داروهای منابع انسانی برگزار شد، افزود: اکنون توان تولید دارو در بسیاری از کارخانجات کمتر شده و آن هم به دلیل عدم نقدینگی برای تهیه مواد اولیه دارویی است؛ از اینرو به تخصیص اعتبارات کافی برای زنجیره تامین دارو نیاز داریم و باید سازمان‌های بیمه‌ای نیز مشارکت بیشتری در نظام پرداخت داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

پیشنهاد ایران برای تاسیس صندوق مشترک کمک‌رسانی به فلسطین

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نیازمند تاسیس صندوق مالی مشترک با دیگر کشورها برای کمک رسانی به مردم فلسطین در غزه هستیم.

پیرحسین کولیوند در «کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین(غزه)» با اشاره به جنایاتی که صهیونیست ها در باریکه غزه در بیش از یکصد روز گذشته مرتکب شده اند، اظهار داشت: فعالیت‌های نهادهای بین‌المللی به دلیل سنگ اندازی‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی انجام می دهد، ناکارآمد شده است. اگر نتوانیم برای کمک رسانی کاری انجام دهیم، تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

میانجیگری مددکاران اجتماعی در حل اختلافات ضروری است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تاکید بر ضرورت میانجیگری مددکاران اجتماعی در حل اختلافات گفت: یکی از مهمترین وظایف مددکاران اجتماعی، تاثیرگذاری بر حل مشکلات افراد با مشارکت خود آنان است.

سیدحسن موسوی چلک در آستانه روز مددکاری اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعاتی که در حوزه میانجیگری در حل اختلافات دنبال می کنیم، میانجیگری مددکاران اجتماعی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

هشدار قوه قضاییه نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های هرمی

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انتشار پیامک سراسری نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های هرمی هشدار داد و اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها خطر از دست رفتن اصل سرمایه را به همراه دارد.

در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که به صورت سراسری امروز شنبه یکم بهمن برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «فعالیت مجموعه‌های pcoin، adv، کلودماینر (cloudminer)، QT۴ - AgiGPT و اربیت نتورک کلاهبرداری و هرمی است. با سرمایه‌گذاری در آنها خطر از دست رفتن اصل سرمایه وجود دارد.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

مهاجرت معتادان متجاهر به تهران/ساماندهی و اعزام به استان‌های مبدأ

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: برخی معتادان متجاهر از استان‌های دیگر به تهران می‌آیند که در جمع‌آوری و ساماندهی، این افراد به مراکز نگهداری استان‌های مبدأ اعزام می‌شوند.

استان تهران ظرفیت نگهداری از ۲۵ هزار معتاد متجاهر را در مراکز ماده ۱۶ دارد و از این نظر در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان به مواد مخدر و روان گردان فاقد گواهی موضوع ماده (۱۵) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

مردان در روز پدر به طور رایگان در بیمارستان جم معاینه می‌شوند

رییس انجمن نورویورولوژی ایران از ویزیت رایگان مردان در روز پدر در بیمارستان جم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات اورولوژی از شایعترین علل مراجعه مردان به مراکز درمانی است، چکاب کامل مردان نیز روز چهارشنبه چهارم بهمن با ۵۰ درصد تخفیف در این انجمن انجام می شود.

مهری مهراد افزود: مشکلات پروستات از شایعترین علل مراجعه مردان به مراکز درمانی است که از ۴۰ تا ۵۰ سالگی این بیماری علایم خود را نشان می دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

زندانیان افغانستانی واجد شرایط وفق مقررات به کشور خود منتقل می‌شوند

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: زندانیان واجد شرایط افغانستانی بر وفق مقررات به کشور خود منتقل می‌شوند.

کاظم غریب‌آبادی که به دعوت رئیس شورای عالی قضایی افغانستان در صدر هیاتی به کابل سفر کرده است، به طور جداگانه با شیخ عبدالکریم حقانی رئیس این شورا، اعضای شورایعالی قضایی، دادستان کل و رئیس و اعضای کمیته انتقال محکومین افغانستان دیدار کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

کدهای بیماریهای طب ایرانی وارد فهرست طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از ورود کدهای بیماری‌های طب ایرانی به فهرست بیماری‌های بین‌المللی با حضور نماینده دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در این پروژه، نقش فعالی در نگارش پودمان (ماژولِ) ۲ طب سنتی ایفا و در طول این مدت، جلسات متعددی با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورهای مشارکت کننده برگزار کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد


دستگیری بزرگترین قاچاقچی موادمخدر کشور

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر به نام «عبدالهادی برآهویی» خبر داد و اعلام کرد: طبق برآورد اولیه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال این قاچاقچی توقیف شده است.

سردار ایرج کاکاوند در نشست خبری دستگیری خرده فروشان و معتادان را یکی از اولویت‌های پلیس دانست و گفت: مهم‌ترین اقدام اخیر پلیس مواد مخدر، دستگیری یکی از سرشبکه های انتقال مواد مخدر از آن سوی مرزها به داخل کشور بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

رشته موسیقی برای دانش‌آموزان اوتیسم از مهر ماه قابل اجراست

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: رشته‌های امور خدمات عمومی و موسیقی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی بویژه اوتیسم برای سال تحصیلی آینده قابل اجراست.

حمیدرضا طریفی حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در توسعه و تاسیس مدارس کاردانش خاص ۴۲ کد صادر و ۸۰ رشته جدید ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: تامین تجهیزات کارگاهی و توانمندسازی معلمان به منظور توسعه کاردانش‌ها صورت گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی/بزرگترین قاچاقچی موادمخدر دستگیر شد

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha