۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85360676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگردها در ایلام ثبت شده است

ایلام - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹ روز آلوده ناشی از گرد و غبار و ریزگردها در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی طاهر سارایی" روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته هوای پاک در این استان، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده ۷۵ درصد آلودگی هوا در کلان‌شهرها به دلیل آلاینده‌های متحرک از جمله خودروها است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: دود خودروها و صنایع آلاینده تاثیر مستقیم بر سلامت هوا دارد و این آلودگی‌ها بر روی محیط زیست طبیعی و انسانی اثرگذار است.

وی افزود: اقشار مختلف در برابر سلامت و پاکی هوا مسئول هستند و همه ما باید عوامل تخریب و آلودگی هوا و راه‌های حفاظت از این نعمت بسیار مهم و رایگان خدادادی را بدانیم.

سارایی یادآور شد: داشتن هوای پاک مستلزم مسئولیت پذیری عموم جامعه است و همه موجودات زنده برای ادامه حیات نیازمند برخورداری از هوای پاک هستند.

وی تصریح کرد: استفاده از وسایل کم مصرف برقی در خانه و محل کار، تردد با خودروهای حمل و نقل عمومی، خاموش کردن ماشین در هنگام توقف و افزایش فضای سبز در منازل از جمله راه‌های کاهش آلودگی هوا است.

امسال ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگردها در ایلام ثبت شده است

سارایی گفت: امروزه بعضی از کشورها از خودروهای برقی به جای خودروهای دودزا استفاده می‌کنند و در کشور ما هم اقداماتی برای به‌کارگیری خودروهای برقی انجام شده است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم آلودگی هوا، توده‌های گرد و غباری است که همواره از سوی کشورهای همسایه استان ایلام را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام توضیح داد: از سال ۸۴ تاکنون استان ایلام درگیر پدیده گرد و غبار شده است.

وی یادآور شد: در سال ۸۴ تعداد روزهای آلوده استان به خاطر گرد و غبار چهار روز بود اما باتوجه به گسترش تدریجی کانون‌های گرد و غبار در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه، میزان آلودگی‌های هوا در استان ایلام هم افزایش یافت.

امسال ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگردها در ایلام ثبت شده است

به گفته سارایی سال گذشته تعداد روزهای آلوده استان ایلام به علت گرد و غبار ۱۳۲ روز بود و امسال تاکنون ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگردها ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، این آیین در مدرسه ابتدایی دخترانه "شهید مهناز منوچهر فر" برگزار شد.

در حاشیه این آیین دانش آموزان اقدام به برپایی کارگاه نقاشی و نمایشگاه کاردستی با موضوع محیط زیست سالم کردند.

۲۶ دی تا ۲ بهمن به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول شعار امسال این هفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha