۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85360905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل ۲۲۲ پرونده تخلف عرضه مرغ در همدان

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85360905
تشکیل ۲۲۲ پرونده تخلف عرضه مرغ در همدان

همدان- ایرنا- سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۲۲۲ پرونده تخلف از واحدهای صنفی مرغ فروش، مرغداران و کشتارگاه‌ها تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود سعیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پرونده ۱۴۰ مورد تخلف مربوط به مرغ فروشان است.

وی با بیان اینکه ۴۳ پرونده تخلف کشتارگاه‌ها و ۳۹ پرونده تخلف مرغداران نیز تشکیل شده است ادامه داد: این پرونده ها به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان یادآور شد: کشف تخلفات بر اساس مستندات است به نحوی که مدارک مستند در این حوزه الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مرغ در بازار تا حدودی ثابت و بین ۸۳ تا ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود گفت: بازار مرغ در وضعیت رضایت بخشی قرار دارد.

سعیدی با اشاره به قیمت مرغ زنده و لاشه خاطرنشان کرد: مرغ زنده ۶۰ هزار تومان و مرغ لاشه با اعمال فرمول افت، احتساب امعاء و احشاء و پر، ۸۰ هزار تومان تعیین می‌شود.

به گفته وی همچنین یک هزار و ۵۰۰ تومان کارمزد کشتارگاه، یک هزار و ۵۰۰ تومان کارمزد مباشر و در نهایت ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان سود خرده فروش نیز لحاظ می‌شود.

وی در باره قیمت نهایی مرغ گرم یادآور شد: اعمال این فرمول سراسری است و نشان از سود کشتارگاه نیست بلکه مابه‌التفاوت قیمت مرغ زنده و مرغ لاشه حکایت از افت و امعاء و احشای مرغ دارد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه کشتار روزانه حدود ۱۵۰ تن مرغ در استان است عنوان کرد: میزان تولید و عرضه در استان قابل توجه و چشمگیر است.

وی در ادامه از گشت‌های مستمر و مشترک در سطح بازار یاد کرد و افزود: جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، اداره کل دامپزشکی، اصناف و بهداشت طی گشت‌های مشترک از بازار بازرسی می‌کنند.

سعیدی با قدردانی از هماهنگی و همکاری در حوزه بازرسی‌ها به ویژه استانداری همدان گفت: شهروندان در راستای ثبت‌ شکایات خود با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل کنند به ویژه که این سامانه در تمام‌روزهای هفته از ساعت هشت صبح تا ۲۱ آماده ثبت شکایات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha