۲ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبر: 85361517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چشم مشهد روشن، جواد (ع) آمده است

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبر: 85361517
چشم مشهد روشن، جواد (ع) آمده است

مشهد- ایرنا- جشن‌های سالروز میلاد جوادالائمه(ع) همزمان با دهم ماه رجب با محوریت حرم مطهر رضوی در مشهد برپا شده است و زائران و مجاوران با حضور در این آیین‌های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذارده‌اند.

به گزارش ایرنا، امروز خیابان های شهر مشهد و به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد فرخنده حضرت جواد(ع) آذین بندی شده و ذاکران اهل بیت(ع) به شکرانه این زادروز خجسته در رواق های بارگاه منور امام رضا(ع) مشغول مولودی خوانی و مدیحه سرایی شده‌اند.

برنامه‌های سخنرانی و مولودی خوانی و دیگر آیین های مذهبی به مناسبت این میلاد همایون از دیشب در مشهد آغاز شده است که بر اساس برنامه ریزی امروز و امشب نیز ادامه خواهد یافت.

همزمان با دهم رجب المرجب سالروز ولادت با سعادت امام جواد(ع) ویژه برنامه‌های متنوعی در شب و روز میلاد از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده شده است. آیین نورافشانی آسمان مشهدالرضا شامگاه دیروز در شب میلاد امام جواد (ع) آغاز شد و زائران و مجاوران با حضور در این جشن، مراتب عشق و دلدادگی خود را به ساحت امام هشتم(ع) به نمایش گذاشتند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در این زادروز باسعادت گفت: از شب گذشته و مصادف با شب میلاد امام جواد(ع) مراسم ویژه‌ای پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود: قرائت زیارت امین الله، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: امروز نیز از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه برنامه ها با قرائت آیات روحبخش کلام الله مجید آغاز خواهد شد و دکلمه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی پایان بخش این مراسم خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه شام میلاد هم از ساعت ۱۸ امروز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: شعرخوانی آیینی، همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم، مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) و همچنین قرائت حدیث شریف کسا از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم است.

مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی نیز گفت: همزمان با شب ولادت امام جواد(ع) ۱۵ هزار بسته عیدانه به همت آستان قدس رضوی در مساجد شهر مشهد و همچنین مراسم گلباران حرم مطهر رضوی توزیع شد.

هادی غلامی افزود: این بسته‌های پذیرایی در مساجدی که به نام مبارک امام جواد(ع) و القاب ایشان مزین هستند در شب میلاد امام نهم بین نمازگزاران توزیع گردید.

وی با بیان اینکه ۶۱ مسجد شهر مشهد به نام امام جواد(ع) و القاب آن حضرت نامگذاری شده است، افزود: ارزش ریالی بسته های متبرک پذیرایی یک میلیارد ریال است.

مدیر امور مجاوران بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: علاوه بر این مساجد، در آیین گلباران حرم مطهر رضوی نیز که در شب میلاد امام جواد(ع) از ساعت ۱۸ از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر برگزار شد نیز بخشی دیگر از این بسته ها توزیع شد.

دیشب اقشار مختلف مردم با در دست داشتن شاخه های گل از سمت خیابان طبرسی و میدان شهدا به سمت حرم مطهر به حرکت درآمده و حرم امام رضا(ع) را گلباران کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha