یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام بر لزوم اهتمام دستگاه های اجرایی استان به اختصاص یک درصد از بودجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال اسدی روز دوشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مشاوران ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال به سر می بریم، دستگاه های اجرایی استان ایلام به اختصاص یک درصد بودجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: اختصاص این بودجه تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی است و دیوان محاسبات بر اساس گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان این میزان بودجه را مورد تأیید قرار خواهد داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با اشاره به برنامه ریزی برای ایام دهه فجر، یادآور شد: در این ایام برنامه مهمانی لاله‌ها، یادواره‌های مختلف شهدا از جمله یادواره شهدای چوار و برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگر اجرایی می‌شود.

اسدی بر لزوم اهتمام بر حل مشکلات حوزه ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: ادارات استان ایلام عملکرد حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله دیدارها و سرکشی های انجام شده در قالب طرح سپاس را به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارسال کنند.

وی تاکید کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منوط به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.

ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده دارد که نسبت به جمعت ۲۵۰ هزار نفری استان در دوران دفاع مقدس، بیشترین تعداد ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

مناطق مختلف استان ایلام در طول دوران جنگ تحمیلی افزون بر ۳۰۰ بار مورد حمله بمباران هوایی هواپیمای رژیم بعث قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha