مالیات باغ‌ویلاهای با ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان تعیین شد

تهران- ایرنا- مالیات باغ‌ویلاهای مجاز و واحدهای مسکونی که ارزش هریک از آنها بیش از ۳۵ میلیارد تومان است، طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳ به میزان ۲ در هزار تعیین شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه صحن علنی روز دوشنبه - دوم بهمن ماه - مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت و بند (ژ) و ردیف‌های آن در تبصره (۶) این لایحه به تصویب نمایندگان رسید.

ردیف (۱): زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی که ارزش هریک از آنها بیش از ۳۵۰ میلیارد (۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان ۲ در هزار می‌شوند. این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال ۱۴۰۳ مالک املاک فوق بوده است. ‌

ردیف (۲): ‌واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای در حال ساخت، مشمول این مالیات نمی‌باشند. باغ‌ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مصوب سال ۱۳۷۴ با اصلاحات بعدی و کمیسیون‌های ماده (۹۹) یا ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز می باشند.

ردیف (۳): در زمان بررسی بخش هزینه‌ای بررسی خواهد شد.

ردیف (۴): ‌تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند با رعایت قوانین مالیاتی، مالیات سالانه مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ‌ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

در ادامه نمایندگان با ردیف (۵) تبصره (۶) موافقت کردند که طبق آن سازمان مکلف است بیست و هفت صدم درصد (۰.۲۷%) از کل ۱۰ درصد (۱۰%) مالیات بر ارزش افزوده را برای ساماندهی امور جوانان و ترویج و تعمیم فعالیت بدنی و همگانی شدن ورزش اختصاص دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha