ترافیک در محور هراز سنگین شد

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85362224
ترافیک در محور هراز سنگین شد

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک در جاده هراز را سنگین و در دیگر محورهای ارتباطی این استان را در زمان حاضر عادی ور وان اعلام کرد.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد.

وی با اشاره به نفوذ سامانه سرد بارشی روز گذشته تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری که با بارش باران و برف، کاهش محسوس دما، لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید و اختلال در ترددها و احتمال وقوع سیلاب نیز همراه خواهد بود، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از سالم بودن خودرو، از توقف و اسکان یافتن در حاشیه جاده ها و کنار رودخانه ها خودداری و هنگام رانندگی به ویژه در مناطق کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

رییس پلیس راه مازندران از احتمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی ویژه تعطیلات پایان هفته با هدف تسهیل در تردد خودرویی در محورهای ارتباطی مازندران خبرداد.

سرهنگ جهان تاب، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.
وی رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی ذکر کرد و رانندگان وسایل نقلیه خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha