پیشرفت ۶۸درصدی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز

تبریز- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی میزان پیشرفت فیزیکی طرح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز را ۶۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حیدر فتح‌زاده روز دوشنبه در بازدید رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز اظهار کرد: برای این طرح تاکنون سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز حدود ۱۳هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است، افزود: امسال اعتبار مصوب این پروژه ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که از این رقم ۶۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

فتح زاده مشکلات این طرح را بیشتر مربوط به مسائل مالی دانست و نامشخص بودن میزان و زمان دقیق تامین اعتبارات مورد نیاز طرح و تخصیص اسناد خزانه به جای پرداخت نقدی را از جمله این مشکلات برشمرد.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و با تخصیص اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان در خرداد ماه امسال شتاب گرفته است.

این طرح از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه است و با بهره برداری کامل از این طرح سالانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha