پاسداری از انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم ویژگی استاندار آذربایجان شرقی بود

تبریز- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم از ویژگی های برجسته سردار «زین‌العابدین خرم» استاندار فقید آذربایجان شرقی بود.

به گزارش ایرنا، سردار «علی فدوی» روز سه شنبه در آئین بزرگداشت سردار خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی، افزود: پاسداری از انقلاب و خدمتگزاری به مردم، ملکه ذهنی و عملی سردار خرم بود و داشتن چنین خصلتی افتخاری بزرگ برای یک فرد است.

وی با تاکید بر اینکه وی دغدغه دایمی برای انجام تکالیف محوله به خود را داشت، اظهار کرد: کسی که برای انجام تکالیف خود اصرار داشته باشد، انشان باتقوایی است و «خرم» دارای ویژگی برجسته صبر و شکیبایی بود که هر مدیری در نظام جمهوری اسلامی باید دارای این ویژگی باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار تاسف برای از دست دادن چنین شخصیتی، گفت: وی تا آخرین لحظات عمر خود بر خدمتگزاری به مردم پافشاری می کرد و هیچ وقت برای خود تعیین تکلیف نکرد بلکه همیشه انجام تکالیف محوله را بر تکالیف خود مقدم می دانست.

سردار فدوی، با بیان اینکه وی وقتی می دید در انجام تکالیف خود خدشه ای وارد می شود، ناراحت می شد، ادامه داد: در زمان بستری در بیمارستان نیز نگران تکالیف خود در استانداری برای خدمتگزاری به مردم بود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه خدمتگزاری به مردم در نزد خداوند مهم است، یادآور شد: سردار خرم و نیروهای استانداری آذربایجان شرقی در امدادرسانی به مردم آسیب دیده در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور، پیشقدم بودند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر نیت فرد، خدمتگزاری به مردم باشد خداوند نیز در انجام تکالیف به او کمک می کند به طوری که در طول ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که هر روز نبرد حق و باطل در جریان بود و حتی یک روز نیز تعطیل نشد، در سایه توجهات و عنایت های خداوند، دشمن حتی یکبار هم پیروز نشد.

سردار فدوی، با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا در طول این مدت همواره دشمنی ها و توطئه های مختلفی علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داد، افزود: به اذعان مسوولان آمریکایی، آن ها یکبار هم در مقابل جمهوری اسلامی ایران پیروزی کسب نکردند و در این مدت جرات نداشتند حتی یک تیر هم به ما شلیک کنند.

وی با اشاره به توان نظامی، اقتصادی، علمی و تکنولوژیکی، فضای مجازی و رسانه ای آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: توان آن ها در این زمینه ها قابل مقایسه با کشور ما نیست ولی در سایه اعتقاد ارکان نظام اسلامی برای عمل به تکالیف خود و خدمتگزاری به مردم و توجهات و عنایات خداوند، دشمن نتوانسته حتی یک پیروزی از انقلاب اسلامی به دست بیاورد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پشتوانه های نظام جمهوری اسلامی را خداوند، اسلام، پیامبر اسلام(ص)، ائمه معصومان (ع)، امامین انقلاب و شهدا اعلام کرد و گفت: باید از این پشتوانه ها برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

سردار فدوی، با اشاره به جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، بیش از ۵۰ هزار برنامه ویژه شهدا در طول سال در کشور اجرا می شود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات مانع از تکرار اشتباهات محاسباتی دشمن می شود

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: دشمنان در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انجام اشتباهات محاسباتی، مشکلاتی برای کشور و مردم ایجاد کرده اند.

سردار فدوی، با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات برای ممانعت از تکرار اشتباهات محاسباتی دشمن، افزود: برای عدم تکرار اشتباهات محاسباتی دشمن باید چنان قوی در انتخابات مشارکت کرد که امید چشم کور دشمن ناامید شود و نتواند کاری علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دهد و خیر این مشارکت حداکثری به همه مردم خواهد رسید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس نظرسنجی ها، هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم میزان مشارکت روبه حداکثری حرکت می کند و امید است با مشارکت ۷۰، ۸۰ درصدی در این دوره، پیروزی بزرگی در مقابل دشمن کسب کنیم.

سردار فدوی، با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در کشورهای مختلف دنیا مانند فلسطین، عراق و لبنان، ادامه داد: نیروهای جبهه مقاومت در جبهه های سخت علیه دشمن غوغا کرده اند و ما نیز باید با پیروزی در جبهه های اقتصادی، رسانه ای و انتخابات افتخار بزرگی برای کشور به ارمغان بیارویم.

به گزارش ایرنا، زین‌العابدین رضوی خرم علاوه بر تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی در هفته های گذشته به علت عفونت تنفسی که بر اثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود در بیمارستان امام رضا(علیه السلام) تبریز بستری بود و روز شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

وی از ۲۵ مهر سال ۱۴۰۰ مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی را برعهده داشت.

خرم در سال ۱۳۴۵ شمسی در شاهین دژ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی و در لبیک به پیر و مراد خود، امام راحل، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.

وی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.

این سردار دلاور اسلام از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

سردار خرم با آغاز تهاجم جبهه غربی- عربی علیه مردم و دولت قانونی سوریه، از اوایل دهه ۱۳۹۰ به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم، حضور داشت و مدت هشت ماه در اسارت داعش بود.

هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha